СофтУниада ТИЙНС 2025

СофтУниада ТИЙНС 2025 отваря врати към света на дигиталното творчество и иновации за ученици от 5. до 7. клас, предлагайки им уникалната възможност да се изявят в сферата на програмирането, дизайна, предприемачеството или финансовата грамотност и да създадат свой собствен проект!

🚀 Време е да провокираш своя технологичен талант и да го превърнеш в реални умения, които ще те отведат на върха в света на дигиталните науки.

📆 Състезанието ще се проведе на 15 и 16 март 2025 година, в База Дружба на СофтУни БУДИТЕЛ, на адрес гр. София, ул. „5006“ N2.

СофтУниада ТИЙНС 2025 е твоята възможност да покажеш креативност и иновативност, като създадеш уникален проект в една от четирите категории:

  • програмиране и Scratch
  • предприемачество
  • дизайн
  • финансова грамотност

Не пропускай да се регистрираш до 23 февруари 2025 г. включително!

РЕГЛАМЕНТ И УЧАСТИЕ

Участие

СофтУниада ТИЙНС 2025 е отворена за всички ученици от 5. до 7. клас, желаещи да демонстрират своите умения в света на дигиталните науки. Участието в състезанието предоставя уникална възможност за изява в четирите основни категории: Програмиране и Scratch, Дизайн, Предприемачество и Финансова грамотност.

Регистрация

За да се включите в състезанието, е необходимо да попълните онлайн формуляра за участие на официалната страница на СофтУниада ТИЙНС. Важно е да предоставите точни и пълни данни, за да можем да се свържем с вас за допълнителна информация и уведомления относно състезанието. 

Крайният срок за регистрация и предаване на проекти е 23 февруари 2025 година.

Категории и правила

Всеки проект ще бъде представен и защитен в дните на състезанието, 15 март 2025 г. (събота) и 16 март 2025 (неделя). По време на състезанието кандидатите  ще презентират проекта си пред жури и ще отговарят на въпроси на журито.

Категориите за участие са четири:

1. Проект на Scratch: Уеб игра или образователен проект, който се изготвя предварително по тема по избор. Проектът се споделя чрез прилагане на линк към споделен SB3 файл или чрез линк към споделен в Scratch проект. Линкът на предварително споделения с опцията Share/Сподели Scratch online проект се попълва във формуляра за кандидатстване. След подаване на формуляра, проектът повече не трябва да се отваря в режим на редактиране, тъй като журито ще следи подадените проекти да не се редактират след финалната дата за предаване.

Желателно е проектите да са:

  • добре аргументирани;
  • да могат да се изиграят/преминат от журито за 2-3 минути на ниво;
  • да са с не повече от 3 нива;
  • всички ползвани източници на графика, текст, анимация, музика и видео трябва да са цитирани.

Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация. На участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.

2. Проект, разработен на JavaScript или Python – уеб игра, интерактивна програма или образователен проект, създаден по предварително избрана от учениците тема.

Проектът може да бъде изпълнен в платформите:

Регламент:

  • Формат на проекта: Проектът се разработва на JavaScript или Python под формата на уеб игра, образователно приложение или друг интерактивен проект, който отговаря на зададена цел и тема.
  • Споделяне и предаване на проекта: Проектът се споделя чрез линк към съответната платформа (например, https://trinket.io/, https://editor.p5js.org/ или https://www.jdoodle.com ), който се попълва във формуляра за кандидатстване. Участниците могат да качат и файл с кода в Google Диск или подобна платформа, като предоставят линк към файла. След подаване на формуляра проектът не се редактира.
  • Технически изисквания: Проектът трябва да е изпълним в рамките на до 5 минути и да има лесна за разбиране навигация. Желателно е кодът да бъде добре аргументиран.
  • Допълнителни изисквания: Проектът трябва да бъде оригинален, като използваните ресурси (графики, звуци и други) да бъдат цитирани.
  • Критерии за оценка: Оригиналност, техническо изпълнение, качество на кода и визуално оформление.

Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация. На участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.

Заданието на участниците е да създадат информационна презентация. Участниците избират една от зададените теми, които включват описание на съдържанието, което трябва да достигне до аудиторията.

Софтуерът, с който участниците разработват продукта по заданието, е MS Office Power Point или Google Slides. Всеки участник носи отговорност за лицензионните права на инсталираните софтуерни приложения.

Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.

След като участникът приключи своята работа, качва своята презентация в Google Drive папка във формат .PPS и/или .PPT, и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация. 

Теми:

1. Училище на бъдещето – Какви невероятни възможности могат да се случат в училище с помощта на дигиталните технологии – изкуствения интелект (AI), виртуална и разширена реалност (VR/XR)? Как могат да помогнат на всеки в учебния процес, за да бъде по-интересен, забавен и полезен?

Описание и насоки

  • Използвайте въображението си, за да опишете в презентация как тези технологии могат да помогнат на всеки ученик да учи по-лесно и ефективно.
  • Помислете как изкуственият интелект, виртуалната и разширената реалност могат да подобрят учебния процес.
  • Опишете как тези технологии биха променили начините, по които учим в клас и как ще направят уроците по-забавни и ангажиращи.
  • Използвайте примери за това как технологии като AI и VR/AR могат да помогнат на учениците да научават по-добре и по-бързо.
  • Можете да нарисувате или създадете модел на училището на бъдещето, за да представите идеите си и по визуален начин.

2. Моят онлайн магазин – бизнес проект с кауза

Описание и насоки

В тази тема задачата е да създадете идея за онлайн магазин, който не само продава продукти, но и има социална кауза, т.е помага на някого. Представи си, че имаш свой магазин, но вместо да продаваш само играчки или дрехи, или др., искаш да подкрепиш някого или конкретна кауза. Например, можеш да продаваш ръчно изработени гривни и събраните средства да даряваш за бездомни животни.

Това е като да имаш бизнес, който прави добро дело!

  • Какви продукти ще продаваш: Какви неща можеш да направиш или продадеш, за да събереш пари за твоята кауза?
  • Избери кауза: На какви хора искаш да помогнеш? За какво ще им помогнеш?
  • Защо си избрал точно тази кауза?
  • Какво специално ще предложи твоят онлайн магазин?
  • Кои са твоите клиенти и как ще ги привлечеш?

Регламент:

  • Заданието на участниците е да създадат информационна презентация. Участниците избират една от зададените теми, които включват описание на съдържанието, което трябва да достигне до аудиторията.
  • Софтуерът, с който участниците разработват продукта по заданието е MS Office Power Point или Google Slides. Всеки участник носи отговорност за лицензионните права на инсталираните софтуерни приложения.
  • Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.
  • След като участникът приключи своята работа, качва своята презентация в Google Drive папка във формат .PPS и/или .PPT, и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация.

Критерии за оценяване:

  • креативност и оригиналност;
  • съответствие с темата;
  • визуално оформление;
  • съдържание и послание;
  • цитиране на използвани източници.

Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г., включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.

1. Еко-дизайн продукт

Създайте дизайн на плакат за нов продукт, който помага за опазването на околната среда.

Описание и насоки:

  • Какво е еко-дизайн, основни проблеми с околната среда, примери за еко-продукти.
  • Помислете за продукт, който помага на природата – например, повторно използваеми бутилки или еко-торбички.
  • Изберете продукт и създайте плакат с неговото име, уникални качества и визуални елементи, подчертаващи устойчивостта.

2. Дизайн на еко-супергерой

Описание и насоки:

Създайте плакат на вашия собствен еко-супергерой. Помислете как изглежда, какви супер сили притежава, какви цветове използва и какво е неговото послание към света.

  • Какво прави един супергерой защитник на природата? Какви проблеми решава?
  • Дизайн на героя: Определете визията му – дрехи, аксесоари и цветове, свързани с природата.
  • Супер сили: Например, способност да почиства замърсяване или да комуникира с животни.

Регламент:

  • Плакатът трябва да е в размер A1. Позволени са всички инструменти за работа. Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.
  • След като участникът приключи своята работа, качва своят дизайн в Google Drive папка във формат .PDF и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация.
  • До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Критерии за оценяване:

  • креативност и оригиналност;
  • съответствие с темата;
  • визуално оформление;
  • съдържание и послание;
  • цитиране на използвани източници.

Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.

Тема 1 „Как и кога да започна да спестявам?“.

Описание и насоки:

Разработване на план за спестяване, където учениците определят как биха могли да започнат да управляват парите си разумно от ранна възраст и начертават конкретни стъпките за постигане на целта.

Основни насоки:

  • Избор на цел – Определете защо е важно да се спестява, как това може да ни помогне в бъдеще.
  • План за спестяване: Източници на доходи, срок, конкретни стъпки за постигането, график за спестяване, потенциални предизвикателства – възможни пречки и начини за справяне с тях.

Цел на задачата:
Учениците да развият умения за планиране, постоянство и отговорно управление на личните финанси.

Тема 2: „Как трябва да изглежда банката на бъдещето“

Описание и насоки:

Разработване на информационна презентация, с която учениците показват своята представа как ще изглеждат банките след три до пет години.

  • Изберете вида на банката: Дали ще бъде сграда (физически филиал), изцяло онлайн (дигитална банка) или комбинация от двете (хибриден модел)?
  • Разпределете дейностите: Помислете какво ще може да се прави в банката – например откриване на сметки, теглене на пари, получаване на кредити, консултации и как тези услуги ще бъдат удобни и лесни за клиентите. Как ще изглежда работното място на служителите от банката?

Цел на задачата:
Учениците да представят своите идеи за бъдещето на банкирането и да го разгледат като възможна професия.

Регламент:

  • Заданието на участниците е да създадат информационна презентация.
  • Участниците избират една от зададените теми, които включват описание на съдържанието, което трябва да достигне до аудиторията.
  • Софтуерът, с който участниците разработват продукта по заданието е MS Office Power Point или Google Slides. Всеки участник носи отговорност за лицензионните права на инсталираните софтуерни приложения.
  • Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.
  • След като участникът приключи своята работа, качва своята презентация в Google Drive папка във формат .PPS и/или .PPT, и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация.

Критерии за оценяване:

  • креативност и оригиналност;
  • съответствие с темата;
  • визуално оформление;
  • съдържание и послание;
  • цитиране на използвани източници.

Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.

Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.

Класиране и награди

Класиранията и награждаването ще се обявят на 16 март (неделя) 2025, с База Дружба на СофтУни БУДИТЕЛ. 

Включи се и имаш шанс да грабнеш иновативни технологии и премиум джаджи! Бъди готов за невероятни изненади, които ще те вдъхновят да продължаваш да твориш и да се развиваш!

I МЯСТО

очаквайте скоро

II МЯСТО

очаквайте скоро

III МЯСТО

очаквайте скоро

ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПЪЛНА СТИПЕНДИЯ

Kласираните на първо, второ и трето място ученици в съответните категории ще получат допълнителни точки към критериите за стипендия, покриваща таксата за обучение в СофтУни БУДИТЕЛ.

ПРОГРАМА НА СЪСТЕЗАНИЕТО

15 МАРТ 2025 Г. (СЪБОТА)

10:00 - 10:30

Официално откриване

Официално откриване на СофтУниада ТИЙНС 2025. Приветствие от екипа и представяне на партньори.

10:30 - 16:30

Защита на проекти във всички категории

Класираните за финалите отбори защитават на живо своите проекти пред журито.

16 МАРТ 2025 Г. (НЕДЕЛЯ)

11:30 - 12:30

Награждаване

Награждаване на победителите в СофтУниада ТИЙНС 2025 от двата състезателни дни, приветствия от спонсорите, връчване на наградите, закриване на събитието.

РЕГИСТРАЦИЯ

(Попълва се от родител)

*С попълването на формуляра за участие в конкурса кандидатите дават съгласието си техните лични данни да бъдат използвани за целите от организатора на събитието.

Партньори

ОРГАНИЗАТОРИ

СофтУни БУДИТЕЛ е първата частна гимназия за дигитални умения в България, която обучава своите ученици в 3 направления – програмиране, дигитален бизнес и дизайн.

Съветът на жените в бизнеса в България е сдружение, осъществяващо дейност в обществена полза, чиито основни цели са утвърждаване и популяризиране на добрите практики и програми за насърчаването на професионалното развитие на жените в малкия и среден бизнес.

Партньори

КОНТАКТИ

Адрес:София, НПЗ Искър, ул. „5006“ N2 ПК: 1528

E-mail:  [email protected]

© 2024 – СофтУни БУДИТЕЛ. All Rights Reserved.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.