СофтУниада ТИЙНС 2024

СофтУниада ТИЙНС 2024 отваря вратата към света на дигиталното творчество и иновации към ученици 5-7 клас, предлагайки уникалната възможност да се изявиш в програмирането, дизайна или предприемачеството и да създадеш свой собствен проект, който може да бъде игра, презентация или дизайн на плакат!

🚀 Време е да разпалиш своя технологичен талант и да го превърнеш в реални умения, които ще те отведат на върха в света на дигиталните науки.

📆 Състезанието ще се проведе на 6 и 7 април 2024 година, изцяло онлайн.

СофтУниада ТИЙНС 2024 е твоята възможност да покажеш креативност и иновативност, като създадеш уникален проект в една от трите категории:

  • програмиране със Scratch
  • предприемачество
  • дизайн

Работи самостоятелно или в екип, за да се изправиш срещу вълнуващите предизвикателства, които сме подготвили!

🏔️ Покори върховете на СофтУниада ТИЙНС, като демонстрираш изключителни резултати и заслужи титлата „Млад СофтУниадец“.

Не пропускай да се регистрираш до 24 март 2024 г. включително!

Класиране, Резултати и Победители за 2024 г.

РЕГЛАМЕНТ И УЧАСТИЕ

Участие

СофтУниада ТИЙНС 2024 е отворена за всички ученици от V до VII клас, желаещи да покажат своите умения в света на дигиталните науки. Участието в състезанието предоставя уникална възможност за изява в трите основни категории: програмиране със Scratch, дизайн, и предприемачество.

Регистрация

За да се включите в състезанието, е необходимо да попълните онлайн формуляра за участие на официалната страница на СофтУниада ТИЙНС. Важно е да предоставите точни и пълни данни, за да можем да се свържем с вас за допълнителна информация и уведомления относно състезанието. Крайният срок за регистрация и предаване на проекти е 24 март 2024 година.

Категории и правила

Всеки проект ще има защита в дните на състезанието, 6 април 2024 г. (събота) и 7 април 2024 (неделя). На нея кандидатите  ще презентират проекта си пред жури и ще отговарят на въпроси на журито. Категориите за участие са три:

Уеб игра или образователен проект, който се изготвя предварително в тема по избор. Проектът се споделя, чрез прилагане на линк към споделен SB3 файл или чрез линк към споделен в Scratch проект. Линкът на предварително споделения с опцията Share/Сподели Scratch online проект се попълва във формуляра за кандидатстване. След подаване на формуляра, проектът повече не трябва да се отваря в режим за редактиране, тъй като журито ще следи подадените проекти да не се редактират след финалната дата за предаване.

Желателно е проектите да са:

  • добре коментирани
  • да могат да се изиграят/минат от журито за 2-3 минути на ниво
  • да са с не повече от 3 нива
  • не трябва да бъдат миксирани, нито да ползват/копират части от други проекти
  • всички ползвани източници на графика, текст, анимация, музика и видео трябва да са цитирани

Могат да участват отбори до 2 души (регистрацията е задължителна за всички членове на отбора), но се допуска и индивидуално участие. До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито. Проектите се изпращат до 17 март включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 22 март. Представянето и защитата на проектите от тази категория ще се състои на 6 април 2024 г. онлайн.

Заданието на участниците е да създадат информационна презентация. Участниците избират една от зададените теми, които включват описание на съдържанието, което трябва да достигне до аудиторията.

Софтуерът, с който участниците разработват продукта по заданието е MS Office Power Point или Google Slides. Всеки участник носи отговорност за лицензионните права на инсталираните софтуерни приложения.

Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.

След като участникът приключи своята работа, качва своята презентация в Google Drive папка във формат .PPS и/или .PPT, и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация. 

Теми:

  1. Социално предприемачество за промяна: Проект, който предлага решение на социален проблем чрез иновативен бизнес модел.
  2. Бъдещето на образованието: Как технологиите като AI, виртуална и разширена реалност могат да трансформират начина, по който учим и преподаваме в бъдеще.

Могат да участват отбори до 3 души (регистрацията е задължителна за всички членове на отбора), но се допуска и индивидуално участие. До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито. Проектите се изпращат до 17 март включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 22 март. Представянето и защитата на проектите от тази категория ще се състои на 6 април 2024 г. онлайн.

Заданието на участниците е да създадат дизайн за постер/плакат. Участниците избират една от зададените теми:

  1. Ребрандиране на класическа книга: Плакат, който предлага нов и иновативен дизайн на корица за класическа книга.
  2. Кампания за осведоменост: Плакат за кампания, която повишава осведомеността за важен социален въпрос.

Плакатът трябва да е в размер A1. Позволени са всички инструменти за работа. Ако сте използвали AI (инструменти с изкуствен интелект), го добавете в представянето си.

След като участникът приключи своята работа, качва своят дизайн в Google Drive папка във формат .PDF  и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация.

В тази категория се допуска единствено индивидуално участие. До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито. Проектите се изпращат до 17 март включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 22 март. Представянето и защитата на проектите от тази категория ще се състои на 7 април 2024 г. онлайн.

Класиране и награди

Класиранията и награждаването ще се обявят на 7 април (неделя) онлайн. Линкът за онлайн награждаването в реално, време ще бъде качен в сайта в деня на награждаването.

Класиралите се на първите три места във всяка категория печелят следните награди.

Ще се свържем допълнително с участниците във връзка с получаването на наградите на предоставените при регистрацията контакти в двуседмичен срок след финала на състезанието.

I МЯСТО

парична награда от

500 лв.

II МЯСТО

парична награда от

200 лв.

III МЯСТО

парична награда от

100 лв.

ГОЛЯМА НАГРАДА

Голямата награда за класираните на първо, второ и трето място седмокласници в съответните категории е кредити за стипендия, покриваща петгодишната такса за обучение в Частна професионална гимназия за дигитални науки  “СофтУни Будител”.

ПРОГРАМА НА СЪСТЕЗАНИЕТО

6 АПРИЛ 2024 Г. (СЪБОТА)

10:00 - 10:30

Официално откриване

Официално откриване на СофтУниада ТИЙНС 2024. Приветствие от екипа и представяне на партньори.

Гледайте откриването тук: meet.google.com/awj-duuj-zjz

 

10:30 - 16:30

Защита на проекти в категория “Scratch програмиране”

Класираните за финалите отбори защитават онлайн на живо своите проекти пред журито.

10:30 - 16:30

Защита на проекти в категория “Предприемачество”

Класираните за финалите отбори защитават онлайн на живо своите проекти пред журито.

7 АПРИЛ 2024 Г. (НЕДЕЛЯ)

9:00 - 15:00

Защита на проекти в категория “Дизайн”

Класираните за финалите участници защитават онлайн на живо своите проекти пред журито.

15:00 - 17:00

Финално оценяване в трите категории

Събиране на оценките на проектите и защитата им в общо класиране.

17:00 - 18:00

Награждаване

Награждаване на победителите в СофтУниада ТИЙНС 2024 от двата състезателни дни, приветствия от спонсорите, връчване на наградите, закриване на събитието.

Гледайте награждаването тук: meet.google.com/awj-duuj-zjz


РЕГИСТРАЦИЯ

(Попълва се от родител)

*С попълването на формуляра за участие в конкурса кандидатите дават съгласието си техните лични данни да бъдат използвани за целите от организатора на събитието.

Партньори

ОРГАНИЗАТОРИ

СофтУни БУДИТЕЛ е първата частна гимназия за дигитални умения в България, която обучава своите ученици в 3 направления – програмиране, дигитален бизнес и дизайн.

Програмата „Софтуерен университет“ на СофтУни е иновативна образователна инициатива, която обучава хиляди в сферата на информационните технологии и им съдейства за техния кариерен старт.

Партньори

КОНТАКТИ

Адрес: София, България, ж.к. Младост 4, бул. Александър Малинов № 78, ПК: 1799

E-mail:  [email protected]

© 2024 – СофтУни БУДИТЕЛ. All Rights Reserved.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.