СофтУниада ТИЙНС 2026 отваря врати към света на дигиталното творчество и иновации за ученици в две възрастови групи (3.-4. клас и 5.-7. клас), предлагайки им уникалната възможност да се изявят в сферата на програмирането, дизайна и рисуването, предприемачеството или английския език и да създадат свой собствен проект!
ОСТАВАТ
ДО КРАЙНИЯ СРОК ЗА РЕГИСТРАЦИЯ
🚀 Време е да провокираш своя технологичен талант и да го превърнеш в реални умения, които ще те отведат на върха в света на дигиталните науки.
📆 Състезанието ще се проведе на 14 и 15 март 2026 година, в База Младост на СофтУни БУДИТЕЛ, на адрес гр. София, бул. Александър Малинов № 78.
СофтУниада ТИЙНС 2026 е твоята възможност да покажеш креативност и иновативност, като създадеш уникален проект в една от четирите категории:
Не пропускай да се регистрираш до 03 март 2026 г. включително!
СофтУниада ТИЙНС 2025 е отворена за всички ученици от 5. до 7. клас, желаещи да демонстрират своите умения в света на дигиталните науки. Участието в състезанието предоставя уникална възможност за изява в четирите основни категории: Програмиране и Scratch, Дизайн, Предприемачество и Английски език.
За да се включите в състезанието, е необходимо да попълните онлайн формуляра за участие на официалната страница на СофтУниада ТИЙНС. Важно е да предоставите точни и пълни данни, за да можем да се свържем с вас за допълнителна информация и уведомления относно състезанието.
Крайният срок за регистрация и предаване на проекти е 03 март 2026 година.
Всеки проект ще бъде представен и защитен в дните на състезанието, 14 март 2026 г. (събота) и 15 март 2026 (неделя). По време на състезанието кандидатите ще презентират проекта си пред жури и ще отговарят на въпроси на журито.
Категориите за участие са четири за възрастова група 5-7 клас и една за 3-4 клас:
Тема: Професия на бъдещето
Когато пораснеш, какъв искаш да станеш?
Може би мечтаеш да си космически лекар, изобретател на роботи, учител в дигитална класна стая, пазител на природата, или дори треньор на извънземни домашни любимци!
В бъдещето всичко е възможно – професиите могат да бъдат колкото фантастични, толкова и полезни.
Твоята задача е да нарисуваш професията на бъдещето, така както я виждаш със своето въображение!
Описания и насоки:
Регламент:
След като участникът приключи своята работа, качва своят дизайн в Google Drive папка и изпраща линк до папката до организаторите, чрез формата за регистрация.
Критерии за оценяване:
1. Проект на Scratch: Уеб игра или образователен проект, който се изготвя предварително по тема по избор. Проектът се споделя чрез прилагане на линк към споделен SB3 файл или чрез линк към споделен в Scratch проект. Линкът на предварително споделения с опцията Share/Сподели Scratch online проект се попълва във формуляра за кандидатстване. След подаване на формуляра, проектът повече не трябва да се отваря в режим на редактиране, тъй като журито ще следи подадените проекти да не се редактират след финалната дата за предаване.
Желателно е проектите да са:
Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.
Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация. На участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.
2. Проект, разработен на JavaScript или Python – уеб игра, интерактивна програма или образователен проект, създаден по предварително избрана от учениците тема.
Проектът може да бъде изпълнен в платформите:
Регламент:
Индивидуалното участие е задължително! До финала се допускат най-добрите проекти, селектирани от журито.
Проектите се изпращат до 23 февруари 2025 г. включително през формата за регистрация. На участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2025 г.
Теми:
Цел на темата:
Да насърчи учениците да мислят като млади предприемачи и иноватори, които използват креативност и технологии, за да решават реални социални проблеми около себе си.
Описания и насоки:
Учениците трябва да предложат предприемаческа идея/проект по една от двете теми.
Това може да е продукт, услуга, приложение, кампания или инициатива.
Важно е идеята да има социална полза и устойчив ефект (да може да продължи и след края на проекта). За целта трябва да носи доходи, които да се влагат за каузата и поддържане на ефекта.
Участниците трябва да опишат или представят как би изглеждал проектът им, включително:
Учениците трябва да изберат проблем от своето обкръжение (училище, улица, квартал, град).
Примери:
Регламент и условия:
Проектите се изпращат до 22 февруари 2026 г., включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2026 г.
Критерии за оценяване:
Тема: „Градът на бъдещето“ – дизайн на плакат или илюстрация (5 – 7 клас)
Как според вас изглежда Градът на бъдещето?
Представете си, че живеете след 100 години – как изглежда светът около вас?
Създайте дизайн на плакат или илюстрация, който показва вашата представа за града на бъдещето – място, където хората, природата и технологиите живеят в хармония.
Задачата е да покажете вашата визия за един по-добър, по-зелен и по-умен свят чрез дизайн на плакат или илюстрация.
Можете да покажете как изглеждат улиците, сградите, парковете, превозните средства и дори хората в бъдещето. Вашият град може да бъде екологичен, високотехнологичен, фантастичен или дори приказен – важното е да изразите своята идея и въображение.
Проектът може да бъде създаден дигитално (в програми като Canva, Photoshop др.) или ръчно рисувано, след което да бъде дигитализиран (сниман или сканиран).
Регламент:
Критерии за оценяване:
Проектите се изпращат до 22 февруари 2026 г. включително през формата за регистрация, на участниците с одобрени проекти ще им бъде изпратен имейл не по-късно от 01 март 2026 г.
Тема: English Writing Contest – “How will we work in the Future?”
Описания и насоки:
Как ще работим в бъдещето?
Представете си, че сте пораснали и живеете след 50 или дори 70 години. Как изглежда един ваш работен ден? Работите ли от космоса, от дома си или заедно с роботи? Какви технологии използват хората и как те променят живота им?
Напишете кратък текст на английски език, в който да разкажете как си представяте работата на бъдещето. Можете да опишете нова професия, нов начин на работа, история от бъдещето, или да създадете есе за това как хората и технологиите ще работят заедно.
Използвайте въображението си, за да покажете един по-добър, по-умен и по-креативен свят, в който трудът, знанието и иновациите вървят ръка за ръка.
Регламент:
Критерии за оценяване:
Срокове и подаване:
Най-добрите три текста ще бъдат наградени.
Отличените текстове ще бъдат публикувани на сайта на СофтУниада Тийнс 2026.
Регистрирайте се и гледайте нашите практически работилници, които ще ви помогнат за състезанието.
Класиранията и награждаването ще се обявят на 15 март (неделя) 2026 г. в база Младост на СофтУни БУДИТЕЛ.
Включи се и имаш шанс да грабнеш страхотни награди! Бъди готов за невероятни изненади, които ще те вдъхновят да продължаваш да твориш и да се развиваш!
Kласираните на първо, второ и трето място ученици в съответните категории ще получат допълнителни точки към критериите за стипендия, покриваща таксата за обучение в СофтУни БУДИТЕЛ.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Очаквайте скоро.
Проектите в четирите категории ще бъдат оценявани от жури с действащи експерти от съответната област, преподаватели и ученици от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ
ПРОГРАМИРАНЕ И SCRATCH

ГЕОРГИ СОТИРОВ
Инженер по „Компютърни системи и технологии“ и магистър по „Бизнес администрация“. Притежава значителен опит в разработката на софтуер, изграждането на автоматизирани системи и управлението в различни международни компании.

ДИЗАЙН


МАРТИН ДОЙРЕНСКИ
Ученик в 11. клас, специалност „Дизайн, видео и анимация“ в СофтУни БУДИТЕЛ и основател на Doyrenski Design – студио за интериорен дизайн. През годините трупа опит в състезания по графичен дизайн, които му помагат да развива уменията си и да изследва различни аспекти на творческия процес. Стреми се да съчетава иновация и функционалност във всеки проект, независимо дали е графичен или интериорен.
ПРЕДПРИЕМЧЕСТВО



ФИНАНСОВА ГРАМОТНОСТ

ЕКАТЕРИНА ПАНАЙОТОВА
Започва професионалната си кариера в Булбанк през 2002 г. в един от филиалите на банката. През 2003 г. става част от екипа на Банкиране на дребно, където през 2008 г. поема управлението на Продуктите и клиентските сегменти в БД. Международният й опит включва същата позиция в банката на групата в Чехия и Словакия. Кариерният й път в банката включва позициите Главен търговски директор и Член на УС на УниКредит Кънсюмър Файненсинг и Директор Клонова мрежа. От началото на май, 2024 г. Екатерина е главен изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, зам.-директор Банкиране на дребно и директор Клонова мрежа на УниКредит Булбанк.

ДЕНИМИР ДИМИТРОВ
Преподавател в СофтУни БУДИТЕЛ и основател, и изпълнителен директор на Zero Wave – иновативна компания, посветена на устойчивостта и кръговата икономика. С богат опит в предприемачеството, бизнеса, зеления преход и практиките на кръгова икономика, Денимир е ментор, лектор и говорител на събития, свързани с устойчивост и иновации. Носител на множество престижни награди, сред които Forbes 30 under 30, PwC Innovation Award, German-Bulgarian Chamber of Trade and Commerce и други.

Официално откриване
Официално откриване на СофтУниада ТИЙНС 2026. Приветствие от екипа и представяне на партньори.
Защита на проекти във всички категории
Класираните за финалите отбори защитават на живо своите проекти пред журито.
Награждаване
Награждаване на победителите в СофтУниада ТИЙНС 2025 от двата състезателни дни, приветствия от спонсорите, връчване на наградите, закриване на събитието.
ОСТАВАТ
ДО КРАЙНИЯ СРОК ЗА РЕГИСТРАЦИЯ
(Попълва се от родител)
*С попълването на формуляра за участие в конкурса кандидатите дават съгласието си техните лични данни да бъдат използвани за целите от организатора на събитието.


Адрес: гр. София, ж.к. Младост 4, бул. Александър Малинов № 78
E-mail: [email protected]
Как практикуваме:
Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.
Как практикуваме:
Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.
Образование
Професионална квалификация
Участие в живота на гимназията
Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.