Кои сме ние?

Частна гимназия по дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“

Успехът утре започва от днес!

Дигиталната революция променя с бързи темпове начина ни на живот и облика на цели индустрии и професии. В контекста на широкото навлизане на технологиите от ново поколение в ежедневието ни дигиталните умения се превръщат в основен двигател на човешката еволюция.

Бъдещето принадлежи на новите технологии и на тези, които ги владеят!

1.

Нашата мисия

Развиваме ключовите качества за успех в дигиталната ера.
Обучаваме учениците си на актуални знания, практически и меки умения,
мислене и ценности – предпоставки за успеха на дигиталните
професионалисти и лидери в съвременното общество.

2.

Нашата визия

Да бъдем училище на бъдещето, където всеки ученик разкрива своя
потенциал, формира устойчиви ценности, умения и осъзнатост и е
подготвен за промените в дигиталната ера.

3.

Нашите ценности

Ние вярваме, че всеки човек има потенциал за личностно и професионално израстване, и осигуряваме условия, в които учениците могат да подхранват своите заложби, да учат с желание, да се подкрепят взаимно и да се подготвят за предизвикателствата, с които неизменно ще се сблъскат в бъдеще.

ВИЗИЯ ЗА успешния УЧЕНИК

Ученикът на СофтУни БУДИТЕЛ е двигател в развитието на глобалната дигитална ера. Предприемчив, осъзнат и подготвен да реализира изборите за своя личен и професионален живот по хармоничен и съзидателен начин. Устремен към постоянно учене и себеразвитие. Допринася съобразно за обществения и икономическия живот на национално и глобално ниво.

Нашите ценности

Ученикът в центъра

Работим с грижа за индивидуалното развитие на всеки ученик. Действаме като ролеви модели за личностното, професионално и академично израстване на учениците.

Качество

Стремим се да осигуряваме образователно преживяване с висока добавена стойност. Работим професионално и с уважение. Непрекъснато подобряваме образователния продукт, за да е винаги актуална и приложима спрямо нуждите на бизнеса и съвременния свят.

Осъзнатост

Грижим се за личното и екипно благополучие, съзнателно подхождаме към емоциите и здравето си, за да допринасяме за устойчиво развитие на себе си и на общността.

Постоянно развитие

Учим по собствено желание и с изследователска нагласа, експериментираме, празнуваме успехите, вадим си поуки от неуспехите и насърчаваме учениците и учителите да излизат от зоната си на комфорт, за да трупат опит и да развиват своите заложби и увереност.

Инициативност

Всеки член на екипа е проактивен и поема отговорност за намирането и прилагането на решения, спомагащи за оптималното постигане на поставените цели.

Партньорство

Поддържаме открита и активна комуникация с екипа, учениците, родителите и всички партньори, за да изградим доверие и сътрудничество.

ЗАЩО БУДИТЕЛ?

БУДИТЕЛ е акроним, който отразява нашата мисия, визия и ценности и ключовите аспекти на нашия образователен подход като Българско Училище за Дигитални Иноватори и ТЕхнологични Лидери.

Българско

Подчертава нашата привързаност към българската култура и ценности, която върви ръка за ръка с нашата отвореност към останалата част от света.

Училище

Отразява нашата мисия – да предоставяме образование, което да подготвя учениците за бъдещето, като им помага да развият необходимите знания, умения, нагласи и навици.

Дигитални иноватори

Изразява заложения в нашето организационно ДНК фокус върху иновациите в сферата на дигиталните технологии, програмирането и дизайна и ангажимента ни да насърчаваме учениците да мислят творчески и да разработват нестандартни, но ефективни решения.

Технологични лидери

Насочва към нашата цел да възпитаваме отговорни лидери, които да оформят бъдещето на технологиите и иновациите, като се придържат към общочовешки ценности и правят света по-добро място за всички.

Методики на обучение

Обучението ни комбинира най-добрите традиционни практики с иновативни концепции за холистичен подход и комплексно развитие.

Разширено изучаване на английски език

Проектобазирано обучение

Развиване на меки умения

Холистичен подход​

Засилено прилагане на холистични практики, насочени към цялостното развитие на учениците, развитието на меки умения/социално-комуникативни умения.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.