Езикова Коледа в СофтУни БУДИТЕЛ

На 20 декември в базата на СофтУни БУДИТЕЛ в Младост се проведе „Езикова Коледа“. В рамките на събитието бяха организирани 9 различни работилници, ръководени от учителите по АЕ и ВЧЕ, както и от менторите на двете ПУО-та (професионална учеща общност). За организацията и логистиката му помогнаха и представители на училищния парламент в база Младост и техни преподаватели. 

В работилниците се включиха всички ученици от база „Младост“, като всеки от тях предварително, чрез анкета, имаше възможност да избере три работилници, в които да участва. Всяка от работилниците се проведе по три пъти с различна група ученици, а на финала младежите трябваше да претворят чрез изображение своето преживяване.

Езиковите работилници, които организирахме, надминаха очакванията ни и донесоха много положителни емоции както на учениците, така и на учителите. Целите, които си поставихме, бяха успешно постигнати – създадохме среда за учене чрез преживяване и практическа дейност, разкрихме пред учениците културното богатство на различните държави и техните традиции, и затвърдихме чувството за общност между учениците от различните класове. Младежите се забавляваха, докато откриваха сходствата и различията между езиците, а осмокласниците имаха възможност да се запознаят с вторите чужди езици и техните преподаватели. Работата в екип, игрите и взаимодействието между по-големите и по-малките ученици създадоха приятелска атмосфера, която ни показа колко ефективно може да бъде обучението, когато то се съчетае със забавление. Всички споделиха, че събитието е било изключително интересно и забавно, което ни дава увереност да планираме подобни инициативи и в бъдеще.

Ето и темите на работилниците в „Езикова Коледа в СофтУни БУДИТЕЛ“:

1. Предизвикай културните си знания! – ръководител Инна Хинова (куиз за празниците във Великобритания, САЩ, Испания, Русия, Германия);
2. Коледа в Барселона – ръководител Наталия Найденова (включва представяне и запознаване с коледните улици, изпълнение на китара на валс и танго, обяд в ресторант с типични ястия, вечеря с фламенко, разходка по плажа, новогодишни храни и традиции, посещение на
корида);
3. Eзиково кулинарно пътешествие – ръководител Жени Колева (езикови активности с коледни рецепти на различни езици);
4. Тhe Wonder of Rhymes / Uniting Languages – ръководител Даниела Маджова (създаване на текст или куплет от песен);
5. Tongue twisters and saying; – ръководител Сашка Василева (скоропоговорки, пословици и поговорки на различните езици);
6. Коледен пъзел – по идея на Камелия Джурелова и Елица Тодорова (включва състезание с пъзел, песни, игра за сръчност и викторина);
7. What’s in a Name – ръководител Кирил Кирилов (етимология на имената на месеците и дните в седмицата; произход и значение на личните имена в европейските култури; популярни имена в превод на два, или повече езика (сериозно и на шега);
8. SoftUni ЙОРОШИКУ – ръководител Велизар Стефанов (непреведимите японски думи, които всеки ще разбере; изработване на личен подпис на японски);
9. Езиковата близост на славяноезичните страни и народи: Езици, история, литература и изкуство на славяноезичните страни: Русия, Полша, Чехия, Словакия, Сърбия, Хърватия, Словения и т.н., ръководител Максим Петров.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.