„Фенер“ – будният глас на училищната общност

От началото на учебната година общността на СофтУни БУДИТЕЛ с гордост представя своя училищен вестник “Фенер” – инициатива, която обединява учениците от двете бази на гимназията и дава глас на техните идеи, интереси и постижения.

Проектът за училищния вестник стартира в часовете по графичен дизайн и БЕЛ с учениците от 11. клас, които показаха невероятен ентусиазъм и креативност, прекрасен пример за проектно-базирано обучение и междупредметни връзки в образователния процес. Този начален импулс прерасна в нещо много по-голямо – вестник, изцяло създаден от учениците. Името, съдържанието, графичното оформление и организацията са тяхно дело. Учителите, Полина Ставрева (БЕЛ) и Десислава Савова (Графичен дизайн), заедно с колегите от ПУО БЕЛ и Дизайн, подкрепиха процеса, като насочваха учениците, но оставиха цялата отговорност и творческа свобода в техните ръце.

“Фенер” е повече от училищен вестник – той е средство за изява, за развиване на умения и за изграждане на общност. Работата по него насърчава комуникационни и организационни умения, критично мислене, креативност и професионални компетенции в графичното оформление. Същевременно, той насърчава сплотеността, отговорността и способността да се забелязват и отчитат успехите и интересите на училищната общност. Създаването на “Фенер” е ярък пример за това как ученическата креативност и отдаденост могат да обединят училището и да оставят светла следа в неговата култура. Благодарим на всички ученици и учители, които направиха този проект възможен!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.