Жюстин Томс представи романа си „Clair de Lune” в часа по Гражданско образование на единайсетокласниците

На 25 февруари единайсетокласници от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ имаха един по-различен, запомнящ се и много интересен час по „Гражданско образование“. Техен специален гост беше Жюстин Томс, водещ експерт в областта на дигиталните медии и комуникациите, и автор на книгата „Clair de Lune” („На лунна светлина“).

Г-жа Томс представи пред учениците първия си художествен роман по покана на нашия преподавател Елица Тодорова и по повод датата 1 февруари, когато отдаваме почит към жертвите на комунистическия режим. Към вълнуваща среща с нея се присъединиха и класовете на преподавателите Ивайло Андреев, Неда Жечева и Атанас Димитров.

„Изключително важно е да не забравяме историята си и да не позволяваме грешките и трагедиите в нея да се повтарят“ - с тези думи Жюстин Томс се обърна към учениците в началото на срещата.
Тя сподели с тях, че именно паметта към нейната лична семейна история в контекста на исторически събития, я е подтикнала да напише романа „Clair de Lunne”. 10 години отнема на Жюстин да направи задълбочени документални проучвания и множество интервюта за гоненията на арменците в началото на XX в., за събитията в Европа преди, по време и след Втората световна война, идването на комунизма в България и трудовите лагери. В историята на главната героиня - арменка, която бяга от кланетата в Турция в Париж и после попада в България, а впоследствие в един от трудовите лагери, Жюстин Томс вплита разказите за преживените зверства в такива лагери на своя дядо и още десетки жертви на комунистическия режим.

По време на емоционалната среща Жюстин Томс не скри вълнението си от съпреживените моменти в разговорите си с хора – жертви на тези драматични исторически събития в страната ни и отново напомни на младежите, че е наистина важно да познават и да не забравят историята на своите предци.

На финала на срещата учениците ни се включиха активно в дискусията с гостенката, като демонстрираха знания и интерес към историческите факти и събития в България, и Европа в началото на XX в. На най-активните участници в разговора тя подари копие от романа си, като предостави и няколко броя за училищните библиотеки в двете бази на гимназията.

Благодарим сърдечно на Жюстин Томс за вълнуващата среща, с която пренесе учениците ни в трагична, но важна историческа епоха и ни напомни, че трябва да ценим и уважаваме историята си!  

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.