Медийни партньори

на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ

Благодарим на медийните ни партньори, с чиято подкрепа популяризираме добрите практики за изграждане на качествено образование у нас и вдъхновяваме учениците да се развиват като бъдещи успешни личности и професионалисти.

СофтУни БУДИТЕЛ и Съветът на жените в бизнеса в България ще си партнират
Младите хора в България са мотивирани да развиват своите умения и креативност
Предстои второто издание на СофтУниада Тийнс
СофтУниада Тийнс 2025 отличи иновативните идеи на 11 ученици от 5. до 7. клас
СофтУни БУДИТЕЛ и СЖББ ще мотивират повече момичета за ИТ кариера
НВО 2025: Мисията (не)възможна - как да минем през изпитите в 7. клас
"Разкрепостените" учители са ключът към училищата на бъдещето
Десетокласници разказаха на по-малки ученици за вредите от вейповете
Гимназията, която подготвя учениците за бъдещето, а не за следващия изпит
Качественото образование не се измерва със заучени факти: Как гимназия СофтУни БУДИТЕЛ подготвя учениците за реалния свят

СТАНЕТЕ МЕДИЕН ПАРТНьор на ГИМАНЗИЯ СофтУни БУДИТЕЛ

Ако и вашата медия желае да стане наш медиен партньор, не се колебайте да се свържете с нас: [email protected]

Нека заедно дадем гласност на добрите практики в образованието и професионалното развитие на учениците!

гимназия софтуни будител в медиите

bTV - Какво е модерно образование, какви знания и умения трябва да имат учениците, за да са подготвени за една бързо променяща се работна среда? Открито за проблемите в образованието – отговорите дава Евгения Пеева, изп. директор на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ.
Nova - Благотворително бягане в подкрепа на осиновяването на кучета - ученици от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ подкрепят каузата.
БНТ - Александър Донков създава игра за историята и бъдещето на ядреното оръжие. Той се класира на 11-то място в света и на пето в Европа на световно състезание по програмиране за деца. Ученикът завоюва престижното място сред близо 600 деца от 44 страни.
"Хубава работа" по Дарик - бъдещето чрез историята на Реджеб Туджар - ученик в 8. клас в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ. В пътя от родния му малък град в Родопите Сърница до престижната гимназия за дигитални науки.
24 часа - Антон има пълно чекмедже с медали от състезания, но за него знанието е по-важно от победата.
Дневник разговаря с Радослава Георгиева, ръководител "Ученическо преживяване и общност" в гимназия по дигитални умения СофтУни БУДИТЕЛ за подготовката на мотивационно писмо за кандидатстване в университет в чужбина.
Капитал - Как да изберем училище за децата си в свят на изкуствен интелект - Светлин Наков и Евгения Пеева – съоснователи на гимназия за дигитални науки СофтУни БУДИТЕЛ.
БНТ - Деветокласниците Мишел Паунова и Миро Теодосиев са сред финалистите в конкурса за рисунка „Шофирай със сърце и разум“, който събира послания за отговорно поведение на пътя през погледа на учениците.
БНТ - Как в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ насърчаваме креативното мислене, иновативните идеи и предприемаческия дух на децата? В предаването 100% Будни гостуват Евгения Пеева, изп. директор на гимназията и Александър Донков, 8. клас.
Bloomberg TV България - Лиора Гастер, специалист по невропластичност, гостува в България по покана на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ: "Симбиозата мозък - тяло ще стане ключова в учебния и работния процес на бъдещето"
БТА - За втора поредна година се проведе националното състезание „СофтУниада Тийнс", организирано от гимназията за дигитални умения и прием след 7. клас СофтУни Будител.
БНР - "Как това, което консумираме, влияе на поведението и здравето ни" - десетокласници представиха пред свои съученици вредите от вейпове и райски газ. Катарина Арсов, учител по биология и химия, разказва за инициативата на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.