През учебната 2024 – 2025 година гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включва активно в Модул 1 „Нови учебни предмети, модули и интердисциплинарно учене“ на Националната програма „Иновации в действие“. Проектът обхваща почти 200 ученици и предвижда създаването на два значими педагогически продукта в тясно сътрудничество между учителите и учениците.
Основни дейности и иновации
Под ръководството на учителите по графичен дизайн, мултимедия с бизнес английски и СТЕМ, ще бъдат изработени:
- 3D модел на орган от човешкото тяло – иновативен подход към биологията, съчетаващ технологии и практическо обучение.
- Видео за превенция на заболявания – насочено към изграждане на здравна култура и социална ангажираност сред учениците.
Подход и цели
В рамките на програмата се внедрява интегративен подход към обучението, който включва:
- Разработване на авторско учебно съдържание – нови учебни модули с ясна практическа насоченост, интегриращи знания от различни дисциплини.
- Съвместно преподаване – екипна работа между учители от различни области, което позволява по-добро разбиране на междупредметните връзки.
- Интердисциплинарни проекти – учениците ще работят върху теми, свързани както с академични знания, така и с умения за решаване на реални проблеми.

През учебната 2024 – 2025 година гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включва активно в Модул 1 „Нови учебни предмети, модули и интердисциплинарно учене“ на Националната програма „Иновации в действие“. Проектът обхваща почти 200 ученици и предвижда създаването на два значими педагогически продукта в тясно сътрудничество между учителите и учениците.
Основни дейности и иновации
Под ръководството на учителите по графичен дизайн, мултимедия с бизнес английски и СТЕМ ще бъдат изработени:
- 3D модел на орган от човешкото тяло – иновативен подход към биологията, съчетаващ технологии и практическо обучение.
- Видео за превенция на заболявания – насочено към изграждане на здравна култура и социална ангажираност сред учениците.
Подход и цели
В рамките на програмата се внедрява интегративен подход към обучението, който включва:
- Разработване на авторско учебно съдържание – нови учебни модули с ясна практическа насоченост, интегриращи знания от различни дисциплини.
- Съвместно преподаване – екипна работа между учители от различни области, което позволява по-добро разбиране на междупредметните връзки.
- Интердисциплинарни проекти – учениците ще работят върху теми, свързани както с академични знания, така и с умения за решаване на реални проблеми.
Очаквани резултати
Проектът цели:
- Повишаване на качеството на образованието чрез въвеждане на нови методи на преподаване.
- Развиване на умения за работа в екип и критично мислене у учениците.
- Мотивиране на учениците за по-активно участие в учебния процес и намаляване на отсъствията.
Популяризиране и устойчивост
След завършването на проекта до 30 юни 2025 г., резултатите ще бъдат публикувани на електронните платформи на училището и съответните РУО. Продуктите ще бъдат използвани като база за бъдещи образователни проекти, а опитът от тях ще се споделя в рамките на общността.
Този проект е пример за успешна синергия между иновативни подходи в образованието и ангажираността на ученици и учители в създаването на значими педагогически продукти.