Нови заслужени отличия за единадесетокласника Антон Кремов

Единадесетокласникът от специалност „Програмиране“ в СофтУни БУДИТЕЛ Антон Кремов за пореден път доказа таланта и изключителните си умения в областта на математиката и информатиката със спечелени редица нови отличия.
 
На 31 октомври,  на тържествена церемония с участието на министъра на образованието, представители на институции и бизнеса, Антон Кремов бе награден като един от „Отличниците на България“. Ежегодната кампания на в. 24 часа отличава 20 ученици от цялата страна с постижения на национално ниво в науката и спорта. Антон получи наградата за своите около 100 медала и грамоти в областта на състезателната информатика, спечелени в периода 5-11 клас.
  
На 3 ноември той се пребори за бронзов медал на откритото първенство на София по информатика – Sofia Open 2024 в надпревара с най-силните национални състезатели от 12 клас. Там Антон стана единственият награден единадесетокласник в тази група. Висшата състезателна група А  включва ученици и от 11. и 12. клас и затова е особено предизвикателство за по-малките, които за първа година встъпват в задачи с такава сложност. За него това е седми спечелен медал за седма поредна година в този състезателен формат. 

На 24 ноември Антон се класира на IV-то място в страната с успех Отличен 5.93 в XXIV Националния есенен турнир по информатика. Оценките от национални състезания в група А се приравняват с оценки от кандидатстудентски изпити за Софийски университет и други университети в страната. 

На 15 декември възпитаникът на СофтУни БУДИТЕЛ се яви на Общински кръг на национална олимпиада по информатика, където успя да постигне 294 от максималния брой 300 точки се нареди на второ място по резултат. Това е седма поредна година, в която Антон се класира  или на първо, или на второ място по успех в Общинския кръг, което му осигурява място за участие в Областния кръг. 

В националния рейтинг на състезателите от 10 клас в България за 2023/2024 г. той се класира на пето място, а текущо е под номер три. 
В рейтинга на София за 11 клас продължава да е на I-во място в столицата. 

Желаем на Антон още много постижения и заслужени отличия, вярваме, че те са вдъхновение за нашите ученици!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.