Предмет "Лични финанси"

Предметът Лични финанси, воден от Милена Тодорова – преподавател по „Предприемачество“, „Маркетинг“, „Финанси“ и други бизнес дисциплини, както и действащ бизнес експерт – е част от учебната програма за 9. клас в СофтУни БУДИТЕЛ с цел да предостави на учениците ни практически знания и умения за вземане на информирани финансови решения през целия им живот.

Какво научават учениците?

  • Управление на бюджета: Учениците създават свои лични бюджети, научават се да разграничават нужди от желания и да приоритизират разходите си;
  • Поставяне на финансови цели: Те си поставят краткосрочни и дългосрочни финансови цели и изготвят планове за тяхното постигане;
  • Спестяване и инвестиране: Учениците разбират важността на спестяването, изследват различни инвестиционни инструменти и научават как да изградят свой инвестиционен портфейл;
  • Финансова независимост: Младежите се запознават с концепцията за финансовата независимост, научават как да управляват кредити и как да увеличат своите доходи;
  • Управление на риска: Учениците разбират значението на диверсификацията при инвестиране и научават как да оценят своя толерантност към риск;
  •  Застраховане: Запознават се с различните видове застраховки и разбират как те могат да осигурят защита в случай на непредвидени събития.

Учене чрез практика:

  • Практически задачи: Учениците решават реални бизнес казуси, изготвят проучвания и анализират реални финансови данни.
  • Интерактивни методи: Чрез дискусии, ролеви игри и презентации, учениците задълбочават своите знания и умения.
  • Свързване с реалния свят: Курсът използва множество примери от ежедневието, за да направи ученето по-интересно и полезно.

Защо този курс е важен?

  • Развива финансова грамотност: Учениците придобиват знания и умения, които ще им позволят да вземат информирани финансови решения през целия живот.
  • Подготвя за бъдеща кариера: Курсът развива умения, които са ценни за всяка кариера, особено в сферата на бизнеса.
  • Стимулира критичното мислене: Учениците се научават да анализират информация, да вземат решения и да решават проблеми.

Курсът по Лични финанси е уникална възможност за учениците на СофтУни БУДИТЕЛ да изградят стабилна основа за своята финансова грамотност и независимост – ключови фактори за успех в съвременния свят.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.