Тийнейджъри 4.0
Как да подготвим тийнейджърите за предизвикателствата на дигиталната ера?

Кога?

16 януари 2024

19:00 – 21:00 часа

Къде?

бул. Александър Малинов 78

– сградата на SoftUni

или онлайн

За кого?

Събитието е подходящо за

ученици, родители

и учители.

КОГА?

16 януари 2024  – 19:00 часа

КЪДЕ?

Бул. Александър Малинов 78 – сградата на SoftUni или онлайн.

За КОГО?

Събитието е подходящо за ученици, родители и учители

КОГА?

16 януари 2024 – 19:00 часа

КЪДЕ?

Бул. Александър Малинов 78 – сградата на SoftUni или онлайн.

ЗА КОГО?

Събитието е подходящо за ученици, родители и учители.

Събитието е отворено за медии. 

Заповядайте на следващото събитие от поредицата „Образование на бъдещето“, посветено на технологичното и личностното развитие на нашите деца. Водещи експерти в областта на гимназиалното обучение, развитие на ръководители и екипи ще споделят своите опит и конкретни насоки за това как да подготвяме учениците за успех в лицето на предизвикателствата на бъдещето. Ще обсъдим практични начини и примери как да развиваме умения за успешна реализация и удовлетвореност на младежите в дигиталната ера.

В събитието ще отговорим на следните въпроси:

  • Как да подготвяме тийнейджърите за един по-различен свят?
  • Какви личностни качества са важни за учениците, за да се развиват успешно в живота?
  • Какви предизвикателства очакваме младежите да срещнат в дигиталната ера?
  • Как да подкрепям моите ученици да учат най-пълноценно чрез технологиите?
  • Кои умения подтикват тийнейджърите да бъдат двигатели на собствения им напредък?
  • Какви са трудностите при поставяне и постигане на лични цели като гимназист и как да търся възможности за подкрепа?
  • Как родителите практично да насърчават развиването на умения за 21-и век у тийнейджъри?

ЛЕКТОРИ:

olga-ninova-softuni-buditel-6598392a66cd1

Олга Нинова-Траянова (модератор на дискусията)

Директор „Образование“ на ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“

Олга Нинова-Траянова е образователен експерт по висококачествено професионално развитие на педагози и училищни екипи. Завършва висшето си образование с две магистърски степени в Испания. Започва пътя си в образованието като нов учител с програмата на Фондация “Заедно в час” през 2011 г. Преподава по испански език, английски език и история на изкуството. В последствие е председател и ръководител на образователни програми в Института за прогресивно образование. Въвежда и разпространява редица иновативни модели и методики за развиване на умения.  

 
veselin-borachev-softuni-buditel-6598392c6a273

Владимир Борачев

Владимир Борачев е вдъхновяващ коуч и лидер. Той има солиден професионален опит в развитието и мотивирането на 12 успешни екипи в сферата на продажбите, маркетинга и бизнес управлението в три водещи организации.

От 2011 г. подкрепя ръководители и ръководни екипи чрез коучинг, менторство, програми за лидерски екипи, вдъхновяващи лекции и преподаване. Създател и фасилитатор на авторска програма за развитие на ръководители „Пътешествие за лидери с Владимир Борачев“.

 
neli-cvetkova-softuni-buditel-6598392aa4a09

Нели Цветкова

Нели Цветкова е психолог и семеен консултант. Професионалният ѝ фокус е работата с младежи и воденето на групи за личностно развитие и социално-емоционални умения. Завършила е психология в университета в Хайделберг, Германия, след което се завръща в България.

Има опит като училищен психолог, както и в разработването на наръчници и материали за развиване на умения у деца и тийнейджъри. В момента работи групово и индивидуално с младежи и възрастни, както и със семейства. Автор е на практическия “Пътеводител на независимия тийнейджър”, публикуван през 2023 г. 

 
reneta-gogdanova-softuni-buditel-6598392c62ee0

Ренета Богданова

Ренета Богданова стартира професионалния си път като преподавател по биология и химия. В последствие е дългогодишен ментор и обучител на нови учители и специалист в развитието на училищни организации. През 2019 г. създава Фондация Сай Хай, която работи за подобряването на научната грамотност в България, чрез изграждане на научни клубове и фестивали. Автор е на помагала за учители и на авторската програма на Сай Хай. 

Основният й фокус е тестване на нови образователни подходи в училище, за развиване на умения на 21-ви век, в различни градове в страната.

 

ЛЕКТОРИ

Олга Нинова-Траянова (модератор на дискусията)

Директор „Образование“ на ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“

Олга Нинова-Траянова е образователен експерт по висококачествено професионално развитие на педагози и училищни екипи. Завършва висшето си образование с две магистърски степени в Испания. Започва пътя си в образованието като нов учител с програмата на Фондация “Заедно в час” през 2011 г. Преподава по испански език, английски език и история на изкуството. В последствие е председател и ръководител на образователни програми в Института за прогресивно образование. Въвежда и разпространява редица иновативни модели и методики за развиване на умения.  

 

Владимир Борачев

Владимир Борачев е вдъхновяващ коуч и лидер. Той има солиден професионален опит в развитието и мотивирането на 12 успешни екипи в сферата на продажбите, маркетинга и бизнес управлението в три водещи организации.

От 2011 г. подкрепя ръководители и ръководни екипи чрез коучинг, менторство, програми за лидерски екипи, вдъхновяващи лекции и преподаване. Създател и фасилитатор на авторска програма за развитие на ръководители „Пътешествие за лидери с Владимир Борачев“.

Нели Цветкова

Нели Цветкова е психолог и семеен консултант. Професионалният ѝ фокус е работата с младежи и воденето на групи за личностно развитие и социално-емоционални умения. Завършила е психология в университета в Хайделберг, Германия, след което се завръща в България.

Има опит като училищен психолог, както и в разработването на наръчници и материали за развиване на умения у деца и тийнейджъри. В момента работи групово и индивидуално с младежи и възрастни, както и със семейства. Автор е на практическия “Пътеводител на независимия тийнейджър”, публикуван през 2023 г.

Ренета Богданова

Ренета Богданова стартира професионалния си път като преподавател по биология и химия. В последствие е дългогодишен ментор и обучител на нови учители и специалист в развитието на училищни организации. През 2019 г. създава Фондация Сай Хай, която работи за подобряването на научната грамотност в България, чрез изграждане на научни клубове и фестивали. Автор е на помагала за учители и на авторската програма на Сай Хай. 

Основният й фокус е тестване на нови образователни подходи в училище, за развиване на умения на 21-ви век, в различни градове в страната.

ГЛЕДАЙТЕ ЗАПИС НА СЪБИТИЕТО

След като попълните формата, ще може да гледате запис на събитието.

* С попълването на настоящата форма вие се съгласявате с политиката за поверителност.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.