Технологиите днес изискват различен тип бизнес експерти. Голяма част от търговията е пренесена онлайн и вече не е достатъчно единствено да управляваш физически обект. За да бъде един бизнес конкурентноспособен, трябва да развие онлайн присъствието си.
Адаптирането към дигиталните платформи може да бъде предизвикателство за компаниите, но и открива невероятни възможности за развитие. Все повече започват да се търсят специалисти, които умеят да управляват и развиват онлайн бизнес в непрестанно променящата се онлайн среда.
Ако и ти искаш да се потопиш в перспективната сфера на дигиталния бизнес, можеш да го направиш още в гимназията, като кандидатстваш в специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ в СофтУни БУДИТЕЛ.
Ето и някои от кариерните възможности, които те очакват:
Digital Transformation Manager
Дигиталната трансформация е неизбежна, а в нейната основа стои специалист, който я управлява, така че да бъде постигната максимално безпроблемно и ефективно. За тази цел се анализират съществуващите процеси, структури и роли в компанията и впоследствие се оптимизират чрез внедряването на различни технологични решения.
Мениджърът координира промените с настоящия персонал, за да гарантира, че всички функции ще бъдат обхванати от новите системи. И тъй като работата включва проектиране, разработване и внедряване на технологиите в работните процеси, се изискват технологични познания. Специалистите в тази сфера трябва да имат добри организационни и лидерски умения, както и умението да управляват проекти. В СофтУни БУДИТЕЛ ще получиш основни познания по предприемачество, стратегически и оперативен мениджмънт, така че със завършването на гимназията да бъдеш уверен лидер.
Източник: Vecteezy
Digital Business Analyst
Задачата на дигиталните бизнес специалисти е да подпомагат организацията в определянето, проектирането и изпълнението на дигитални проекти, които ще ѝ помогнат да постигне целите си. За да отправят препоръки, дигиталните бизнес консултанти анализират вътрешно организацията и благодарение на технологичните си познания изготвят план с подробно описание на проектите, необходимите ресурси и срокове. Най-често те работят с ключовите заинтересовани страни в организацията, за да гарантират постигането на целите на проекта.
Работата може да включва и оценяване на уеб трафика на дадена компания. За тази цел специалистите по дигитален бизнес проучват пазара и препоръчват как организацията може да разрастне бизнеса си, като предоставя приложима информация и услуги на онлайн клиентите. В специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ на СофтУни БУДИТЕЛ ще получиш знания по дигитален маркетинг и оптимизация на сайтове, така че да можеш да изграждаш цялостни дигитални стратегии.
Head of E-commerce
Ръководителят на отдел “Електронна търговия” отговаря за онлайн продажбите на дадена организация. Неговите функции включват планиране, определяне на съдържанието и дизайна на уеб магазина, създаване на онлайн промоционални кампании, наблюдение на резултатите и разработване на стратегии за увеличаване на трафика и продажбите.
Тези специалисти отговарят и за създаването на оптимално потребителско изживяване и участват в логистиката за доставки и снабдяване. За да гарантират постигането на първостепенните цели на организацията по отношение на продажбите, те координират и съгласуват действията си с отделите по продажби, маркетинг и доставки. По време на обучението си в СофтУни БУДИТЕЛ ще изучаваш бизнес планиране в електронната търговия и ще се запознаеш с правно-счетоводната рамка на електронната търговия, за да знаеш как изцяло да управляваш различни електронни магазини.
Източник: Search Engine Journal
Кандидатствай в специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ на СофтУни БУДИТЕЛ и започни да изграждаш необходимите умения за управление на успешен онлайн бизнес още в гимназията. Програмата по специалността е изготвена съвместно с маркетинг експерти, предприемачи и специалисти в дигиталната сфера и се фокусира върху практиката, работа по проекти, възможности за стажове и контакти с бизнеса.