Дигитален бизнес и електронна търговия: каква реализация те очаква?

Технологиите днес изискват различен тип бизнес експерти. Голяма част от търговията е пренесена онлайн и вече не е достатъчно единствено да управляваш физически обект. За да бъде един бизнес конкурентноспособен, трябва да развие онлайн присъствието си.

Адаптирането към дигиталните платформи може да бъде предизвикателство за компаниите, но и открива невероятни възможности за развитие. Все повече започват да се търсят специалисти, които умеят да управляват и развиват онлайн бизнес в непрестанно променящата се онлайн среда.

Ако и ти искаш да се потопиш в перспективната сфера на дигиталния бизнес, можеш да го направиш още в гимназията, като кандидатстваш в специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ в СофтУни БУДИТЕЛ.

Ето и някои от кариерните възможности, които те очакват:

Digital Transformation Manager

Дигиталната трансформация е неизбежна, а в нейната основа стои специалист, който я управлява, така че да бъде постигната максимално безпроблемно и ефективно. За тази цел се анализират съществуващите процеси, структури и роли в компанията и впоследствие се оптимизират чрез внедряването на различни технологични решения.

Мениджърът координира промените с настоящия персонал, за да гарантира, че всички функции ще бъдат обхванати от новите системи. И тъй като работата включва проектиране, разработване и внедряване на технологиите в работните процеси, се изискват технологични познания. Специалистите в тази сфера трябва да имат добри организационни и лидерски умения, както и умението да управляват проекти. В СофтУни БУДИТЕЛ ще получиш основни познания по предприемачество, стратегически и оперативен мениджмънт, така че със завършването на гимназията да бъдеш уверен лидер.

Източник: Vecteezy

Digital Business Analyst

Задачата на дигиталните бизнес специалисти е да подпомагат организацията в определянето, проектирането и изпълнението на дигитални проекти, които ще ѝ помогнат да постигне целите си. За да отправят препоръки, дигиталните бизнес консултанти анализират вътрешно организацията и благодарение на технологичните си познания изготвят план с подробно описание на проектите, необходимите ресурси и срокове. Най-често те работят с ключовите заинтересовани страни в организацията, за да гарантират постигането на целите на проекта.

Работата може да включва и оценяване на уеб трафика на дадена компания. За тази цел специалистите по дигитален бизнес проучват пазара и препоръчват как организацията може да разрастне бизнеса си, като предоставя приложима информация и услуги на онлайн клиентите. В специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ на СофтУни БУДИТЕЛ ще получиш знания по дигитален маркетинг и оптимизация на сайтове, така че да можеш да изграждаш цялостни дигитални стратегии.

Head of E-commerce

Ръководителят на отдел „Електронна търговия“ отговаря за онлайн продажбите на дадена организация. Неговите функции включват планиране, определяне на съдържанието и дизайна на уеб магазина, създаване на онлайн промоционални кампании, наблюдение на резултатите и разработване на стратегии за увеличаване на трафика и продажбите.

Тези специалисти отговарят и за създаването на оптимално потребителско изживяване и участват в логистиката за доставки и снабдяване. За да гарантират постигането на първостепенните цели на организацията по отношение на продажбите, те координират и съгласуват действията си с отделите по продажби, маркетинг и доставки. По време на обучението си в СофтУни БУДИТЕЛ ще изучаваш бизнес планиране в електронната търговия и ще се  запознаеш с правно-счетоводната рамка на електронната търговия, за да знаеш как изцяло да управляваш различни електронни магазини.

Източник: Search Engine Journal

Кандидатствай в специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ на СофтУни БУДИТЕЛ и започни да изграждаш необходимите умения за управление на успешен онлайн бизнес още в гимназията. Програмата по специалността е изготвена съвместно с маркетинг експерти, предприемачи и специалисти в дигиталната сфера и се фокусира върху практиката, работа по проекти, възможности за стажове и контакти с бизнеса.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.