НАШИТЕ УЧИТЕЛИ

Учителите ни са групирани в “Професионална учеща се общност” (ПУО) по предметното направление – структура, подобна на “методични обединения” в държавните училища.Целите на ПУО са свързани с: 

  • Развиване на уменията за учене и подобряване на резултатите на учениците чрез постоянно усъвършенстване на учебните практики и програми
  • Анализиране на резултатите на учениците с цел идентифициране на слабости в процеса на учене и/или преподаване и изготвяне на стратегии за подобрение
  • Професионално развитие и сътрудничество между учителите чрез споделяне на знания, опит и добри практики

В гимназията е обособен екип „Професионално развитие“, съставен от опитни ментори (обучители) на учители, които отговарят за квалификацията и методическата подкрепа на преподавателите. Всяко ПУО има лидер, който подкрепя членовете на общността и създава условия за пълноценно взаимодействие помежду им. Менторите наблюдават работата на учителите в клас най-малко два пъти всеки учебен срок и им дават обратна връзка с цел осмисляне на работещите техники от практиката им и насочване към възможности за подобрение.

През учебната 2023/2024 г. в „СофтУни БУДИТЕЛ“ развиваме активно 10 ПУО групи, обединяващи учители в следните направления:

Дигитален бизнес

Дизайн

Програмиране – 2 групи

Дигитален бизнес

Дизайн

Програмиране – 2 групи

Български език и литература

Математика

Хуманитарни науки

STEAM и физическо възпитание

Английски език

Втори чужд език

Български език и литература

Математика

Хуманитарни науки

STEAM и физическо възпитание

Английски език

Втори чужд език

ПУО ПО „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛЕТЕРАТУРА“

ПУО ПО „АНЛИЙСКИ ЕЗИК“

ПУО ПО „ДИГИТАЛЕН БИЗНЕС“

ПУО ПО „МАТЕМАТИКА“

Учителски колектив

Албена Боева

Графичен дизайн

Анелия Димитрова

Математика

Атанас Димитров

История

Божидар Йорданов

Програмиране

Валентина Михайлова

Български език и литература

Генади Генов

Математика

Даниела Маджова

Английски език

Деница Алтънчева

Физическо възпитание и спорт

Драгомир Драганов

Графичен дизайн

Вержиния Христова

История

Екатерина Лузиоти

Предприемачество

Елица Тодорова

Гражданско образование

Жени Колева

Испански език

Иван Иванов

Програмиране

Иванжела Динчева

Програмиране

Инна Хинова

Руски език

Калоян Вачков

Математика

Катарина Арсов

Естествени науки и изкуства

Кирил Киров

Английски език

Лечо Лечев

Приложно програмиране

Лъчезар Марков

Математика

Марина Бечева

Английски език

Мариян Йорданов

Приложно програмиране

Мартин Янев

Програмиране

Николай Патонов

Счетоводство

Панайот Янкулов

Програмиране

Таня Бобева

Физика

Полина Ставрева-Ангелова

Български език и литература

Сашо Гигов

География

Ивелин Бонев

Философия

Цветелина Семерджиева

Биология

Милена Тодорова

Бизнес и предприемачество

Десислава Савова

Графичен дизайн

Татяна Божилова

Физическо възпитание и спорт

Сашка Василева

Испански език

Стела Йорданова

Български език и литература

Ивайло Миланов

Програмиране – QA

Пролет Панкова

Английски език

Янислав Русев

Английски език

Атанас Цанков

Български език и литература

Богдана Тодорова

Графичен дизайн

Боряна Красимирова

UX/UI design

Ванина Маринова

Графичен дизайн

Владимир Атанасов

Бизнес

Денимир Димитров

Бизнес и предприемачество

Деница Славкова

Английски език

Димитър Суванджиев

Приложно програмиране

Екатерина Мицева

Графичен дизайн

Александър Радичев

Български език и литература

Ивайло Андреев

Графичен дизайн

Иво Маринков

Физическо възпитание и спорт

Камелия Джурелова

Немски език

Кирил Поповски

Програмиране

Максим Петров

Немски език

Мария Итова

Математика

Галина Горянова

WordPress

Мая Александрова

Графичен дизайн

Росица Йорданова

Дигитален бизнес

Румен Петров

Дигитален маркетинг и предприемачество

Светла Вълова-Къдрева

Немски език и биология

Теодора Попова

Български език и литература

Тина Атанасова

Български език и литература

Павел Янев

Програмиране на вградени системи (Ардуино)

Светлана Виктомирова

Приложно програмиране

Наталия Найденова

Химия и испански език

Моника Петкова

Програмиране

Жанет Генова

Графичен дизайн

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.