Учителите ни са групирани в “Професионална учеща се общност” (ПУО) по предметното направление – структура, подобна на “методични обединения” в държавните училища.Целите на ПУО са свързани с:
Развиване на уменията за учене и подобряване на резултатите на учениците чрез постоянно усъвършенстване на учебните практики и програми
Анализиране на резултатите на учениците с цел идентифициране на слабости в процеса на учене и/или преподаване и изготвяне на стратегии за подобрение
Професионално развитие и сътрудничество между учителите чрез споделяне на знания, опит и добри практики
В гимназията е обособен екип „Професионално развитие“, съставен от опитни ментори (обучители) на учители, които отговарят за квалификацията и методическата подкрепа на преподавателите. Всяко ПУО има лидер, който подкрепя членовете на общността и създава условия за пълноценно взаимодействие помежду им. Менторите наблюдават работата на учителите в клас най-малко два пъти всеки учебен срок и им дават обратна връзка с цел осмисляне на работещите техники от практиката им и насочване към възможности за подобрение.
През учебната 2023/2024 г. в „СофтУни БУДИТЕЛ“ развиваме активно 10 ПУО групи, обединяващи учители в следните направления:
Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.
Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.
Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.
Как практикуваме:
Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.
Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.
Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.
Лечо Лечев
Образование
Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
Професионална квалификация
Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
Участие в живота на гимназията
Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.