
На 8 юни ученически отбор от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включи в Националния фестивал за ученически научни проекти – Sci High STEM Fest, провел се в Биологическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.
Учениците Християн Беков и Йоан Рахими, под ръководството на г-жа Светлана Виктомирова и с менторството на г-жа Мария Георгиева, експерт „Обществено здраве“ и медицинска сестра, разработиха проект, посветен на осведомеността за последствията от зависимости сред младежите. Те се състезаваха в категорията „Награда на публиката“, като представиха темата с аналитичен подход, доказателства и социална ангажираност.
Вторият отбор от ученически научен клуб с ментор Мартин Маринов, инженер в Sensata Technologies, представи иновативен проект, насочен към решаването на проблема със замърсяването на въздуха с фини прахови частици (ФПЧ) чрез използване на електричество. Учениците се състезаваха в категориите „Най-добър щанд“, „Награда на публиката“ и „Най-добра презентация“. В рамките на презентацията си те обясниха идеята си, която предлага едновременно научно и общественополезно решение, което носи потенциала за реално приложение.
Проектите на двата отбора бяха оценявани от експертно жури в състав:
– Полина Шуманова – Hewlett Packard Enterprise
– Гергана Тучева – A1 Group
– Наско Стаменов – учител и научен комуникатор
– Ясен Нанев – Българска асоциация снабдяване
– Здравка Серафимова – IBM
– Михаела Кочаркова – IBM
– Христо Терзийски – IBM
Водещ на фестивала беше Евгения Пеева, изп. директор на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ, която при откриването на събитието отправи силно и вдъхновяващо послание към участниците. С топлина и уважение тя поздрави учениците за смелостта и ангажираността им да работят по реални проблеми чрез наука и в екип. Г-жа Пеева подчерта значението на проектната работа като инструмент за развиване на критично мислене и подход за откриване на нови решения. Благодарим ѝ за вдъхновението и подкрепата за новото поколение млади учени, които днес търсят, мислят и променят!
Гордеем се с учениците ни за смелостта им да се изправят пред реални предизвикателства и с желание да постигнат промяна в своите общности.


