Блестящо представяне на ученически отбор от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ на Sci High STEM Fest

 На 8 юни ученически отбор от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включи в Националния фестивал за ученически научни проекти – Sci High STEM Fest, провел се в Биологическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.

Учениците Християн Беков и Йоан Рахими, под ръководството на г-жа Светлана Виктомирова и с менторството на г-жа Мария Георгиева, експерт „Обществено здраве“ и медицинска сестра, разработиха проект, посветен на осведомеността за последствията от зависимости сред младежите. Те се състезаваха в категорията „Награда на публиката“, като представиха темата с аналитичен подход, доказателства и социална ангажираност.

Вторият отбор от ученически научен клуб с ментор Мартин Маринов, инженер в Sensata Technologies, представи иновативен проект, насочен към решаването на проблема със замърсяването на въздуха с фини прахови частици (ФПЧ) чрез използване на електричество. Учениците се състезаваха в категориите „Най-добър щанд“, „Награда на публиката“ и „Най-добра презентация“. В рамките на презентацията си те обясниха идеята си, която предлага едновременно научно и общественополезно решение, което носи потенциала за реално приложение. 

Проектите на двата отбора бяха оценявани от експертно жури в състав:
– Полина Шуманова – Hewlett Packard Enterprise
– Гергана Тучева – A1 Group
– Наско Стаменов – учител и научен комуникатор
– Ясен Нанев – Българска асоциация снабдяване
– Здравка Серафимова – IBM
– Михаела Кочаркова – IBM
– Христо Терзийски – IBM

Евгения Пеева, изп. директор на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ, при откриването на събитието отправи силно и вдъхновяващо послание към участниците. С топлина и уважение тя поздрави учениците за смелостта и ангажираността им да работят по реални проблеми чрез наука и в екип. Г-жа Пеева подчерта значението на проектната работа като инструмент за развиване на критично мислене и подход за откриване на нови решения. Благодарим ѝ за вдъхновението и подкрепата за новото поколение млади учени, които днес търсят, мислят и променят!

Гордеем се с учениците ни за смелостта им да се изправят пред реални предизвикателства и с желание да постигнат промяна в своите общности.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.