Ученици от СофтУни БУДИТЕЛ сред селектираните отбори на втората ученическа конференция “Училището в дигиталния свят“

На 7 май ученици от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ взеха участие във втората национална ученическа научна конференция „Училището в дигиталния свят“, организирана от Професионална гимназия по високи технологии „А. С. Попов“. Събитието, провело се в Гранд Хотел Милениум – София, е част от тържествата по повод 65-годишнината от основаването на училището.

Учениците ни бяха сред 19-те предварително селектирани отбора с младежи от 8. до 12. клас, които представиха своите доклади пред аудиторията – представители на ПГВТ „А. С. Попов“, директори на училища, учители, университетски преподаватели, представители на държавни институции и бизнес организации, както и алумни на училището. Те се включиха с проекти в две основни тематични направления: „Дигитализация, киберсигурност и изкуствен интелект“ „Роботика и автоматизация“, като в отделните екипи влязоха:

Адам Биков и Реджеб Туджар (8. клас) с темата: „Изследване на моралните отговори на ChatGPT в различни културни контексти“

Александър Стоянов и Борис Велков (9. клас) с темата: „DEEPSEEK – ново поколение изкуствен интелект“

Георги Георгиев, Ивайло Кирилов и Сава Арабов (9. клас) с темата: „Автоматизирани 3D принтиращи системи: роботи, които изграждат роботи“.

Деян Георгиев и Максим Биков (9. Б клас) с темата: „Linux срещу Windows“

Учениците ни бяха отличени лично от директора на ПГВТ „А. С. Попов“ – г-жа Маргарита Янакиева.

В рамките на събитието, в своето обръщение, г-жа Олга Нинова-Траянова, директор на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ, поздрави с празника екипа на училището-домакин, както и всички участници. Тя подчерта важността на изграждането на сътрудничеството на междуучилищно и системно ниво в споделената мисия за развитието на професионалното образование и подготовка на учениците за реализация в динамичния свят на новите технологии и усвояването на ключови практически умения като критично мислене, емоционална интелигентност, функционална грамотност и работа в екип, дигитална компетентност и креативност. 

Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ и ПГВТ „А. С. Попов“ си партнират по Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“, чрез която реализират съвместни дейности с цел развитие на креативността в учениците. Предстоят още редица вдъхновяващи съвместни проекти между нашите професионални гимназии, които ще надградят постигнатото и ще задълбочат партньорството ни в духа на ефективното сътрудничество. С обща визия и ангажираност към бъдещето, ще работим заедно по нови инициативи, които развиват практически умения, технологична култура и предприемаческо мислене у младите хора – така, както подготвяме днешните ученици да бъдат утрешните дигитални лидери на България.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.