31 медала и безкрайно вдъхновение: Нашите ученици гордо представиха България в Университета Йейл!

В нашата гимназия имаме всички основания за гордост и радост! Този месец, нашите ученици се изкачиха на върха на ораторското майсторство и знанието, представяйки България на международната сцена. На състезание по дебати в престижния Университет Йейл в Съединените щати, те не само се представиха подобаващо, но и събраха цели 31 медала!

Състезанието в Йейл е мащабно събитие, което събира стотици млади умове от цял свят. Този турнир е част от World Scholar’s Cup Global и предоставя уникална възможност на учениците да изразят своите знания и аргументи в различни области, включително история, наука, изкуство и литература. В състезанието вземат участие над 1600 младежи от 33 държави.

Картинката не може да има празен alt атрибут; името на файла е bg-students-yale-1-1.webp

Искаме да поздравим нашите блестящи ученици, които доказаха своята брилянтност и се изкачиха на върха на образованието в Университета Йейл! С голямо удоволствие ви представяме героите на нашия успех:

  • Йоан Рахими
  • Виктория Цекова
  • Ния Тошкова
  • Кирил Кирилов
  • Йордан Кондов
  • Мартин Дойренски
  • Слави Колев
  • Диляра Еминова
  • Карол Чънар
  • Николай Колев
  • Иван Първановски

И това е само началото! Наши ученици постигнаха още две изключителни отличия, които заслужават внимание:

  • 13-то място за ЕСЕ на Слави Колев от общо над 1600 участници.
  • 4-то място Team Western Eurasia за Иван Първановски, Карол Чънар и Мартин Дойренски.

Участието на учениците във всички предходни квалификационни кръгове (в София и Доха) за международния шампионат по ораторско майсторство се реализира изцяло по тяхна инициатива и с активната подкрепа на учителите им в гимназията.

Нашите ученици и учители показаха на практика как, водени от училищните ни ценности – Ученика в центъра, Инициативност и Партньорство – постигаме резултати на световно ниво и оставаме вдъхновени от този опит.

В гимназията на СофтУни се стремим всеки аспект на образователното преживяване да е в подкрепа на цялостното развитие на личните, академичните и приложимите професионални умения и знания на учениците ни. С участието си в ораторския шампионат учениците ни наградиха уменията си за завладяващо и убедително общуване, за аналитично и логическо аргументиране, за работа в екип, за взаимодействие с представители на разнообразни общности и нации – ключови умения за успех в ерата на технологиите и изкуствения интелект. Очакваме съвсем скоро да научим от самите тях в първо лице с какви нови впечатления и знания се завръщат от Йейл и обещаваме да споделим научените уроци с широката аудитория.

Освен отличното представяне на турнира, нашите ученици успяха да направят много нови интернационални запознанства и да опознаят най-добрите университети в света отблизо. Посетиха Yale University Art Gallery, Sterling Memorial Library. Запознаха се с българското общество на учещите в Йейл, с които обиколиха кампуса на университета. Посетиха Бостън, където видяха отблизо Харвард и MIT. Направиха и еднодневна екскурзия в Ню Йорк.

Всички тези изключителни преживявания обогатиха техния опит и перспективи. Надяваме се, че този опит ще бъде незабравима част от тяхната учебна и лична история.

Искаме също да изразим нашата специална благодарност към двамата учители на гимназията – Евгения Ангелова и Полина Ставрева, за тяхната неоценима подкрепа и съпътстване на учениците в подготовката им и успешното провеждане на това пътешествие отвъден океана. Специални благодарности също отиват към нашия колега Явор Ламбрев, който спомогна за координацията с организаторите и подготовката на пътуването.

Благодарим и на родителите, които не само избраха гимназия СофтУни за техните деца, но и ни се довериха за участието в това отговорно състезание и като подготовка, и като финансова инвестиция.

Всички ние в гимназията сме горди с нашите ученици. Техният успех не само ни вдъхновява, но и мотивира много други ученици да се включат и преследват своите мечти в световен мащаб. Ще следим с нетърпение как ще продължат да блестят и в бъдеще, внасяйки своя принос в образованието и науката.

Сърдечни поздравления на всички наши ученици за този невероятен успех!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.