Всички днес виреем онлайн. Купуваме подаръци, сърфираме в интернет, разглеждаме мемета или гледаме любимия си стриймър. Това наложи маркетолозите да концентрират все повече енергия и усилия в своя дигитален маркетинг, за сметка на традиционния. Новите технологии, дигитализацията, изобщо начинът ни на живот, доведоха до наистина бурното развитие в областта, търсенето не само на нови, но и на иновативни начини на комуникация с потребителите.
Бизнесът дебне отвсякъде и няма социална мрежа, в която някой може да се скрие. Но тъй като вече сме пренаситени от постоянните реклами, които ни облъчват, само успешно отсятата аудитория и креативната кампания могат да привлекат вниманието. Ако смяташ, че тези предизвикателства са точно като за теб, тогава продължи да четеш!
Какво направи професията толкова популярна?
Бизнесът постоянно търси нови начини да привлече вниманието на потенциалните си потребители онлайн. Не само това, търси начини да ги привлече като клиенти, при това – лоялни. Именно това превърна професията „Дигитален маркетинг и Предприемачество“ в една от най-перспективните, а подобни специалисти се търсят както от маркетингови агенции, така и от компании в други сфери.
А най-сладкото е, че дигиталният маркетинг може да се осъществява и като консултантска услуга и дистанционно. Всичко това е възможно благодарение на новите технологии. Познаваш ли тайните на Tik-Tok? Можеш ли да привлечеш стотици към лайф-а си в Instagram? И да не можеш все още, има как да се научиш.
В какви направления можеш да се впуснеш?
Дигиталният маркетинг и предприемачеството ти дават широко поле за развитие и можеш да се концентрираш върху любимата си част. Ако все още не си сигурен кое в дигиталния маркетинг те привлича най-много, ето някои идеи:
- Маркетинг в социалните мрежи – ако се чувстваш най-добре във Facebook или Instagram, това е страхотен начин да превърнеш удоволствието в професия, популяризирайки брандове и бизнеси в различните социални платформи и с разнообрази методи и видове съдържание.
- Инфлуенсър маркетинг – много нашумял през последните години, като експерт по дигитален маркетинг, това ще е един от похватите, които ще използваш. Ще се грижиш за стратегията и с кои популярни личности да се свърже компанията ти, а защо не и самият ти да станеш инфлуенсър?
- Оптимизация за търсачки – сигурно звучи много техническо, но т.нар. SEO ти дава възможност да достигнеш до огромна публика, стига да оптимизираш съдържанието си добре. Тази задача се пада на специалисти в областта и е обвързана със създаването на качествено текстово съдържание.
- Performance маркетинг – ако за теб резултатите са най-важни, можеш да развиваш уменията си в посока на постигането и следенето им. Ако голяма част от дигиталния маркетинг е абстрактна, то именно „представянето“ борави с ясно измерими показатели и метрики, а целта му е да превръща другите похвати за популяризиране на бизнеса в реални „конверсии“.
Това са само част от областите на дигиталния маркетинг, в които можеш да се впуснеш. Веднъж поставиш ли добри основи, можеш да се превърнеш в господар на дигиталното пространство. Но как да постигнеш това?
Какво трябва да умеят експертите по дигитален маркетинг?
Специализираната подготовка по дигитален маркетинг и предприемачество е изключително разнообразна. Освен да се запознаеш с рекламите в социалните мрежи и търсачките, трябва да познаваш различните типове съдържание – от блог статии до видеа. Трябва да умееш да водиш търговски преговори, но и да знаеш какво искаш от криейтивите, които се създават за целите на дигиталния маркетинг.
Според това дали си част от агенция или работиш в in-house отдела на компания, ще работиш съответно за няколко или един бранд. Ако се отдадеш на свободна практика, отново ще имаш възможност да работиш за различни брандове и с множество различни хора. Това води до въпроса не само под каква форма да практикуваш дигиталния маркетинг, но и дали изобщо е за теб?
Дигиталният маркетинг ли е „твоето нещо“?
Ако се впуснеш в областта на дигиталния маркетинг, бъди готов да попаднеш в изключително цветен и разнообразен свят. Не само че спектърът от дейности, с които можеш да се занимаваш, е много широк, но и хората, които ще бъдат твои колеги, ще съставят един наистина шарен колектив. Ще общуваш с разнообразни личности както в екипа си, така и с трети страни.
Най-хубавото е, че ще се потопиш дълбоко в същността на бизнеса. Дигиталният маркетинг привлича хора с предприемачески дух, които обичат да постигат резултати. В същото време ще срещнеш и много творчески натури, които създават дизайна на визиите, както и копирайтъри. Самият ти можеш да се отдадеш на някоя от по-творческите области на дигиталния маркетинг.
Как да поставиш стабилни основи?
Днес всички познаваме добре социалните мрежи. Но не всички можем да сме маркетолози. Дигиталната грамотност е само част от изискванията към всички експерти, занимаващи се с маркетинг онлайн. Ако обаче припознаваш естеството на дигиталния маркетинг като нещо, с което искаш да се занимаваш, сега имаш възможност да започнеш подготовката си в най-ранен етап.
Може би предприемаческият ти дух те води. Или пък желанието да работиш в сферата на рекламата. И в двата случая, ще имаш огромна полза от познания по дигитален маркетинг. В СофтУни БУДИТЕЛ ще можеш да поставиш началото. Тук ще срещнеш съмишленици, ще попаднеш в среда, в която да обменяш идеи, опит и знания, и ще израстваш заедно с други амбициозни младежи.
Ако сте родител, който иска да насърчи ученика си да преследва перспективна и динамична професия, разгледайте възможностите, които предлага специалността, ето тук. А ако ти предстои да завършиш седми клас и се чудиш как да продължиш нататък, сега имаш възможност да се присъединиш към специалност „Дигитален маркетинг и Предприемачество.“ Просто подай кандидатура от ТУК.