Екипни дни в СофтУни БУДИТЕЛ: Идеи за развитие и весели моменти

В периода 1 – 5 юли се проведоха Екипни дни с участието на представители от всички екипи на СофтУни БУДИТЕЛ. По време на екипните дни членовете на екипа осмислиха преживяното и постигнатото през изминалата учебна година, обсъдиха редица въпроси и набелязаха идеи за подобрения и оптимизация на ключови процеси в организацията. Дейностите на Гимназията бяха огледани през перспективата на различни роли: преподаватели, партньори с родителите, класни ръководители, представители на ръководството, членове и лидери на Професионални учещи се общности, членове на екип “Подкрепа” и др.

Участниците споделиха своите преживявания и перспективи, записаха предложения за подобряване на училищните структури и набелязаха идеи за нови дейности и задачи, чрез които да се оптимизира работата на екипа. 

Членовете на екипа изследваха въздействието на движения с внимание върху тялото и мозъка, като следваха кратки инструкции с въпроси, споделени ни от партньорите ни от Mind Body Studies – практики, които ще намерят приложение сред цялата училищна общност през следващата учебна година. В края на екипните дни всички членове на екипа записаха идеите си за ключови събития, които да намерят място в училищния календар през учебната 2024/2025 г., като всеки гласува за събитията, които да бъдат приоритизирани и поместени във финалния вариант на училищния календар. 

Последната дейност в обучителната зала беше връчването на закачливи награди на колегите от екипа, които са се отличили през учебната година в няколко ключови категории. Рекордьор по награди е заместник-директорът Красимир Йорданов, който получи компплект за жонглиране, будилник и пъзел за победата си в три категории: “Многоръкият Шива”, “Ранно пиле” и “Най-добър екипен играч”. Втори комплект пъзел в категория – “Най-добър екипен играч” получи и Мая Александрова – преподавател по Графичен дизайн, а преходник за лаптоп с много накрайници отнесе Михаил Петров – техсъпорт и офис мениджър в база Дружба в категорията “Техно гуру”. Шапката на “Най-големият непукист” отнесе Сашо Гигов, преподавател по География и икономика, а Валентина Михайлова ще пие кафето си в чашата за кафе връчена в категория “Кралица на кофеина”. Микрофон, за да не хаби гласа си при ежедневната комуникация с ученици и колеги, отнесе Светлана Виктомирова в категория “Най-гръмогласен учител”, а Анелия Димитрова, Катарина Арсов и Кирил Киров, преподаватели съответно по Математика, STEM и Английски език ще веселят компанията и занапред с парти балони и парти свирки от категорията “Душата на компанията”. “Най-ширка усмивка” ще продължават да поддържат Деница Алтънчева – преподавател по Физическо възпитание и спорт и Иванжела Динчева – преподавател по Програмиране, които получиха по комплект четка и паста за зъби. Тандемът Ралица Иванова и Гергана Стефанова получиха по комплект кърпички за еднократна употреба, които да раздават в работата си като психолог и педагогически съветник като победители в категория “Можеш да си поплачеш на моето рамо”, а Радослава Георгиева – мениджър училищна общност, получи черпак и ръкохватки за горещи съдове, за да продължава да готви бисквити, баници и курабийки за целия екип като победител в категория “MasterChef на гимназията”.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.