От училищен проект в бизнес. Запознайте се със Симона, Еми и TEA[SE]

Симона и Еми са едва девети клас, а вече имат свой малък бизнес. Започнал като проект в час по Предприемачество, възпитаничките на ЧПГДН „СофтУни Светлина“ създават своя продукт – скраб за устни с различни уникални аромати – Tea[SE].

Всичко започва в час

Двете амбициозни момичета са ученички в специалност „Дигитален бизнес  и предприемачество“ и в едно от специализираните занятие им се възлага групов проект – изграждане на стратегия за нов продукт на пазара. Условието е продуктът да е козметичен и да може да се реализира в действителност. За проекта се събират шест момичета – Тина, Ема, Анджи, Симона и Еми, а от първите букви на имената им се ражда и името на бранда Tea[SE].

Те представят първоначалната си идея, презентирайки пред съучениците и преподавателите си и получават положителна обратна връзка. Симона и Еми обаче остават сериозно зад идеята и решават в действителност да я реализират. Започват сериозно проучване за най-подходящите рецепти и начини да приготвят скраба и след много опити, неуспехи и неизбежната консултация с професионален химик, те стигат до финалният продукт. Той включва високо качество, добра консистенция и невероятни аромати. Освен че е ръчна изработка, скрабът е направен от био продукти, изцяло безопасен е и дори може да се яде.

Кой си ти, когато снегът пада?

Първата серия на Tea[SE] излиза специално за зимата, заедно с вдъхновяващото послание. Тя включва четири великолепни аромата – белгийски шоколад, портокал, ябълков пай и ванилия с карамел. Те са предназначени да отговарят на личните предпочитания на всеки и идеално да се вписват в ежедневието и любимите му занимания.

В основата на бранда стои персонализацията и личното отношение. Идеята на Симона и Еми е да създадат серия скрабове, в които всеки да открие себе си – любимите си аромати, десерти и занимания. Момичетата планират и създаването на серия балсами за устни, които също да бъдат персонализирани. Творческите им планове включват още много интересни и прекрасни идеи, чиято реализация ще очакваме с нетърпение и ще подкрепяме с много вяра в техния талант и способности.

Не забравяйте да последвате страницата им в Instagram, за да научите повече за процеса на производство, новите продукти и бранда. А за тези, които искат да станат част от семейството на СофтУни Светлина и да се занимават с най-интересните дигитални професии, не се колебайте да разгледате програмата ни и да кандидатствате!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.