Предимствата на специалност „Дигитален бизнес“

Развитието на средата, в която живеем, както и бурната дигитализация, доказаха, че бизнесът не може да си позволи да не присъства онлайн. Ако допреди няколко години поръчвахме основно подаръци и дрехи онлайн, днес дори магазините за хранителни стоки предлагат тази възможност. 

Електронната търговия се превърна в жизненоважно звено между всеки търговец и неговите клиенти. Онлайн откриваме всякакви предложения, не само на стоки, но и на услуги. Но колкото и да е улеснено достигането на клиенти онлайн, бизнесът винаги ще се нуждае от специалисти, които да свързват двете страни.

Затова и избора на специалност „Дигитален бизнес“ предоставя множество перспективи и възможности за Вашия седмокласник. Независимо дали мечтае един ден да ръководи операциите на голяма компания или да създаде собствена от нулата, подготовката в областта на дигиталния бизнес е не просто необходима, но и безценна. Запознайте детето  се с тази перспективна професия още в гимназията, като кандидатствате в СофтУни БУДИТЕЛ!

Какво е необходимо на един специалист по дигитален бизнес?

Дигиталният бизнес и дигиталният маркетинг вървят ръка за ръка. Подготовката по дигитален бизнес е изключително разнообразна и динамична и дава възможности за специализация в различни направления. Ако кипящата от активност сфера на онлайн търговията е полето на развитие, за което мечтае Вашето дете, то тогава ще може да избере аспекта, от който се вълнува най-много. Ето само малка част от областите, в които ще се потопи:

  • Бизнес и мениджмънт – специалистите по дигитален бизнес са предприемачи по душа. Но освен нюх, са им необходими редица стратегически умения, с които да печелят инвеститори, да градят стратегии. Учениците в СофтУни БУДИТЕЛ са въвлечени в оперативните, финансовите и инвестиционните процеси. Така развиват уменията си по бизнес планиране и комуникации. Това са съставките на всеки успешен предприемач.
  • Маркетинг и реклама – за да се управлява и успешно да се развива електронна търговия, са необходими познания и умения в областта на стратегическия маркетинг. Специалистите трябва да са запознати с нишовите тайни на електронната търговия и да ги прилагат в своя полза. Затова в учебната си програма гимназистите на СофтУни БУДИТЕЛ ще открият и ключови области на маркетинга.
  • Програмиране и CRM – преди да е станало твърде сложно и плашещо, нека уточним, че няма нужда човек да е софтуерен инженер, за да развива успешно дигитален бизнес. Необходимите познания са основно в областта на базите данни, тъй като всеки търговец работи с клиенти. Това се допълва и от употребата на CRM системи – софтуер, нужен за правилното и ефективно управление на взаимоотношенията с клиенти. 

Професионалното направление „Дигитален бизнес“ предлага редица възможности за развитие и специализация. Независимо дали става дума за това да се ръководи екип от хора или да се движи бизнеса отвътре, всичко започва с полагането на основите. Ако детето Ви има тях, може да бъде всичко – анализатор, маркетинг мениджър, създател на съдържание, продуктов мениджър, performance експерт и др. А работата е динамична и перспективна, както и сами може да се убедите.

В СофтУни БУДИТЕЛ учениците придобиват не само теоретичните, но и практическите основи за успешна реализация в сферата на дигиталния бизнес. В специалност „Дигитален бизнес“ работят по практически задачи, свързани с предприемачеството, електронната търговия, онлайн продажбите, маркетинга в дигитална среда и онлайн бизнеса. По този начин имат възможност да вникнат в реални казуси от практиката, както и да стартират собствени бизнес проекти още в гимназията.

Развитие в дигиталния бизнес

Новите технологии правят полето на дигиталния бизнес по-динамично и предизвикателно от всякога. Не става дума само за възможността за достигане до повече хора, но и за внедряването на тези технологии за оптимизиране на процесите. Потребителите разполагат с повече разплащателни опции, с достъп до повече платформи и по-богат асортимент, с привилегията да избират както местни, така и чуждестранни стоки, които да стигат до вратата им за дни.

Не на последно място, самите форми на дигитален бизнес стават все по-разнообразни. Пример за това е все по-популярният модел на абонаментните плащания. Всички тези динамични процеси се нуждаят от точните експерти.

Благодарение на иновативния подход в СофтУни БУДИТЕЛ всеки гимназист може да избира между богат набор от професионални специализации, в които да се развива, сред които: 

  • Маркетинг в социалните медии
  • Резултатен маркетинг
  • Дигитална реклама
  • Маркетинг за търсещи машини
  • Електронна търговия
  • Изкуствен интелект за бизнеса
  • Графичен дизайн за бизнеса
  • Инвестиции и финанси
  • Финансови пазари

И най-добрата новина е, че изборът между всички тях не трябва да се прави веднага. Ученикът избира специализация след 10. клас, когато се запознае с основните дисциплини в специалността, за да изгради необходимата база от теоретични знания и практически умения. 

Защо да изберете „Дигитален бизнес“ в СофтУни БУДИТЕЛ?

Предприемачеството винаги е било много популярно. Днес в СофтУни БУДИТЕЛ подготвяме предприемачите на бъдещето и им даваме ранен старт в сферата на дигиталния бизнес. 

СофтУни БУДИТЕЛ е първата частна гимназия в България с фокус върху дигиталните умения и перспективните професии на бъдещето. Ако смятате, че бизнес сферата е правилният избор за Вашето дете, не се колебайте да подадете кандидатура. 

Ако пък детето Ви харесва идеята за професия в дигиталната индустрия, но все още му е трудно да избере специалност– няма проблем! В СофтУни БУДИТЕЛ знаем, че не е лесно да се избере специалност още с кандидатстването след 7 клас. Затова предлагаме иновативен подход, който позволява на гимназистите да се ориентират между три водещи направления – „Дигитален бизнес“, „Дизайн“ и „Програмиране“ в 8. клас. След като се запознаят и с трите специалности, изучавайки основни аспекти от тях, учениците могат да направят информиран избор коя е тяхната сфера и да продължат да се обучават интензивно в нея след първата година в гимназията.

Кандидатствайте в СофтУни БУДИТЕЛ, ако търсите качествено, иновативно и практически насочено професионално образование в професиите на бъдещето!

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.