Стипендиантите на ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ за учебната 2021/2022 година

Представяме Ви учениците на гимназия "СофтУни БУДИТЕЛ", които ще получат стипендии за учебната 2021/2022 г.

В ЧПГДН “СофУни БУДИТЕЛ” се гордеем с постиженията на нашите ученици и ги подкрепяме, независимо дали са свързани с учебния процес или са извънкласни занимания или спорт. 

Тази година, благодарение на усилията, които полагат и успехите, които жънат, четирима ученици получиха индивидуални частични стипендии, които покриват част от таксите им за обучение в училището. 

Кои са те и какви са целите, мечтите и постиженията им, ще Ви разкажем в тази статия.

 

Иван Калъчев 

 

Иван Калъчев е ученик от 10 клас, специалност Приложно програмиране. Благодарение на големите му амбиции и постоянния му стереж към самоусъвършенстване, Иван печели редица престижни състезания. През изминалата година той е завоювал:

Трето място на Националния пролетен турнир по Информационни технологии – Велико Търново 2020, класирал се на 19 място на Национален Кръг на Олимпиадата по Информационни Технологии, трето място на Трети Философско – Исторически Конкурс „Македония и България – близките далечни“ и много други. За всички заслуги, ръководството на ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ” му присъди частична стипендия за академични успехи.

В свободното си време, Иван се интересува от математика, техники за по-ефективно учене, работи по разработката на различни приложения. Прел лятната ваканция, Иван работи по проект, съвместно с Министерство на Здравеопазването и създава алгоритъм за търсене на бели периоди от масив от данни. За себе си Иван разказва, че харесва да тренира мозъка си с различни занимания, които стимулират различното мислене и търсенето на комплексни решения на проблемите от ежедневието. 

Антон Кремов 

 

Антон е нов ученик в нашето училище и през учебната 2021/2022 година ще бъде осми клас в специалност Приложно програмиране. Той влиза в училището ни със стипендия за академични успехи и постижения. Антон има над 100 български и международни отличия и медали от състезания по математика, информатика и английски език. Още преди да дойде в нашето училище, той участва в създаването на собствена видео игра. 

Още от малък Антон се увлича по математиката и физиката. За физиката той разказва, че го очарова с логиката, точността и приложимостта си. С нетърпение очакваме да видим какви нови постижения ще завоюва той в нашето училище и му желаем много успехи, сбъднати мечти и интерсни запознанства. 

Ивайло Иванов 

Ивайло е ученик в 9 клас в ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ”. От тази година, той ще получи стипендия за своите спортни постижения. Ивайло тренира и участва в състезания по плуване и Кикбокс. 

През последната година, Ивайло е завоювал два престижни медала от състезания – Международния турнир по плуване „Talent Cup 2020“, гр. София , трето място в дисциплината 200 м. гръб при възраст юноши и Международен плувен турнир „Спартак“ в гр. Сандански, трето място в дисциплината 200 м. гръб, при възраст мъже и жени.

Първото състезание по кикбокс на Ивайло е през 2014 година в град София, от където се връща с пет индивидуални златни медала в стил пойнтфайт и един бронзов от щафета. 

От 2014 година до сега има надй 50 участия на национални и международни състезания по кикбокс в стиловете пойнтфат лайт контакт и киклайт с над 50 качвания на почетната стълбичка за награждавания и 3 купи от международни състезания.

Николай Дюлгеров 


Николай също тази година ще бъде за първи път ученик при нас, в осми клас, специалност Приложно програмиране. Той влиза в гимназията със стипендия благодарение на изключителните си постижения в бойните спортове и по-конкретно – карате. Той е национален състезател към БНФК и има редица престижни титли от български и международни състезания. Тренира карате от 4 годишен и се състезава в три дисциплини – ката индивидуално, ката отборно и кумите. 

Към момента Николай притежава степен 1 кю, предстои да се бори за 1 дан (черен колан) и е един от тримата сенпаи – обучаващи се треньори в клуб “Цанев”. През 2020 година завоюва първите места в Национала Купа на България и Националното първенство по карате в трите категории, в които се състезава. 

Желаем на всичките ни стипендианти много вдъхновение, успехи и покорени върхове. Вярваме, че при нас те ще намерят среда, в която да развиват талантите и заложбите си по най-добрия възможен начин.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.