Среща с бизнеса: Стъпка към успешни стажове и бъдещи кариери

На 15 февруари в ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ се проведе „Среща с бизнеса“. Учениците от 10-ти до 12-ти клас, които задължително провеждат стаж, получиха ценна възможност да се докоснат до реалния бизнес свят и да обогатят идеите си как да изберат и да се подготвят за успешен стаж.

Инициативата беше осъществена с цел да обогати стажовете на нашите гимназисти, като им предостави възможността да изградят ценни професионални контакти.

Благодарение на Калоян Илиев, родител на ученици от нашата гимназия, събитието събра представители на водещи компании в различни сектори. Учениците имаха шанса да научат от първа ръка за дейността, целите и културата на всяка фирма, както и да се запознаят лично с ключови фигури стоящи зад тях.

Това събитие постави началото на редица потенциални партньорства, които обещават да предоставят на нашите ученици вдъхновяващи и развиващи стажове, подготвяйки ги за успешно бъдеще в професионалния свят.

Искаме да изразим нашата благодарност към Калоян Илиев за неговата инициатива и усилия да свърже гимназията с бизнеса. Такива действия допринасят значително за обогатяването на образователния процес и предоставят на учениците ценен поглед към бъдещите им възможности.

Благодарим сърдечно и на всички фирми, които отделиха време да се включат в събитието и да споделят своя опит и визия с нашите ученици: Uwear, Stenik, Proper Media, RONI Games, Paysera, Pricemind, etools.bg, Gradina.bg, и Native. Вашето участие е безценно и допринася за изграждането на увереност и професионални умения в младите хора.

С нетърпение очакваме да видим плодовете от това събитие в бъдещите професионални постижения на нашите ученици. „Среща с бизнеса“ е само началото на пътя към успеха, който предстои за тях.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.