Стефани Стефанова разказва за вдъхновението, наречено “СофтУни БУДИТЕЛ”

Представяме ви Стефани Стефанова, която е Мениджър професионално обучение в СофтУни БУДИТЕЛ. Днес тя ще ни разкаже повече за това какво я накара да избере именно СофтУни БУДИТЕЛ, ще ни сподели за любим момент от работата ѝ и още вдъхновяваща информация. Вижте интервюто, което проведохме с нея:

Здравей, Стефани! Разкажи ни малко повече за себе си 🙂

Здравейте, казвам се Стефани Стефанова и съм част от екипа на СофтУни БУДИТЕЛ от година, към днешна дата съм мениджър професионално обучение в гимназията. Няколко години преди това работих като учител по български език и литература, каквато е и специалността ми. Като за това време не успях да намеря своето място в системата на държавното образование. Това, с което се сблъсках, изтри всичките ми идеали и представи за образованието, учителя и мястото му в обществото. Бях много разочарована и реших да се откажа от учителската професия. Но не се отказах от училището и образованието, пътят ми ме доведе в тук – в СофтУни БУДИТЕЛ. И така се отвори нова врата пред мен – врата, пълна с възможности, реализации, много работа, много успехи, но най-вече – със смисъл!

Разкажи ни малко повече за работата си – кое е най-важното, което ролята ти включва?

Към днешна дата работата ми е свързана с професионалните предмети, с всички процеси, които се случват в професионалното обучение, с учителите и разбира се с учениците и с техните родители. Като мениджър, аз съм свързващото звено и работата ми изисква да комуникирам с всички тях – да изслушвам притесненията и колебанията на учителите, които са хора от бизнес средите и се сблъскват с тийнейджъри; да споделям мечтите и копнежите на учениците, да съдействам за разработването и развитието на техните проекти и брандове; да оправдая очакванията на родителите, които са предпочели СофтУни БУДИТЕЛ, защото мислят за доброто бъдеще на децата си. А смея да твърдя, че тук целият ни екип подготвя учениците за живота им на възрастни и работещи професионалисти в определена област. Имаме ученици от осми клас, които вече са подписали договори с фирми за предоставяне на услугата, което успяха да разработят само за няколко месеца обучение при нас, минавайки през стъпките на предприемаческия процес – нещо, което рядко се случва на 15-годишни хора. Други пък имат разработени брандове или пък прототипи на продукти. Можете да си представите блясъкa в очите им, когато говорят за всичко това. Ето това е едно от нещата, които дават смисъл на работата ми.

А кое най-много ти харесва в работата ти?

Това, което най-много ми харесва в работата, е, че целият процес прилича на една малка работилница. Учителите не са обичайните, които сме свикнали да виждаме пред бялата дъска просто да разказват урока си. Много често те седят и мислят заедно с учениците, разсъждават върху техните проекти, решават заедно с тях казуси и по този начин ги насърчават да търсят още, да искат още, да учат още. Всички ние не се стремим да улесним процеса на обучение и учене, а по-скоро да развием у учениците качества, които ще са им полезни в живота – инициативност, креативност, ангажираност, отговорност и осъзнатост. Нещо повече – учителите и всички в екипа сме приятели с учениците, ние познаваме тях, знаем за мечтите им, за талантите и слабостите им и това е една малка част от политиката ни за холистично обучение. Чрез опознаването на децата учителите ни насърчават ученика да развие пълния си потенциал във всяка една посока. Професионалното ни обучение макар, и изцяло практическо, следва потенциала на ученика, неговите интереси и цели, и по този начин показваме на учениците, че това, което обичат да правят, може да им донесе дивиденти. Не се стремим да приоритизираме само академичната или само професионалната част от обучението – вярваме, че балансът е в основата на доброто качество. Доказателство за това са учениците ни, които са в профил дигитално предприемачество и едновременно участват в извънкласни занимания, свързани с театралното изкуство. А учениците от специалност програмиране печелят състезания и дебати на високо ниво.

Сподели с нас свой любим момент от СофтУни БУДИТЕЛ 🙂

Една от любимите ми истории е свързана с учениците от специалност графичен дизайн. Преподавателката им им беше възложила работен проект от фирмата, в която работи. На първото занятие класът беше разделен на групи и всеки вършеше нещо. През втората седмица, когато учениците мислеха, че ще разработват нов проект, преподавателката се се появи и на всеки екип раздаде бележки от клиента, в които той посочваше нещата, които не му допадат и иска корекции. Учениците вложиха всичко от себе се. Приключвайки с часовете по графичен дизайн, дни наред обсъждаха, ако отново има бележки за поправяне, какво биха  могли да доусъвършенстват. В деня на часовете по графичен дизайн, бяха готови да за много работа и корекции и тогава в класната стая влезе учителката им с няколко кутии огромни пици, като комплимент за добре свършената работа. Този миг беше безценна наслада за мен, защото пред очите ми едни деца пораснаха с години и се превърнаха в блестящи млади професионалисти в класната стая, където започва всичко .
—-

Новият прием на ученици за следващата учебна година вече е отворен! В гимназията могат да подават кандидатури всички ученици, завършили 7 клас, а процесът по кандидатстване е максимално улеснен.

– На първо място е необходимо учениците да попълнят нашата онлайн форма за кандидатстване, заедно с един от родителите си;
– След това екипът ни ще се свърже с вас, за да организираме среща за провеждане на интервю с родителя;
– Финалната стъпка е преминаването на ученика през приемен изпит. Класирането се извършва на база среден успех на ученика от 1 до 7 клас, резултат от приемния изпит, положен при нас, интервюто, проведено между екипа ни и родителя.

Не се колебайте да подадете своята кандидатура още днес!

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – “Компютърен инженер” и “Учител” от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.