Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ участва в инициативите по Постановление № 46 на МС

От 2021 г. гимназия СофтУни БУДИТЕЛ активно участва в дейности, свързани с Постановление № 46 на Министерския съвет от 19.03.2020 г., което определя минималните диференцирани размери на паричните средства за физическа активност, физическо възпитание, спорт и спортно-туристическа дейност за ученици. С подкрепата на постановлението училището ежегодно организира спортни събития и обновява спортната си база, предоставяйки възможност на учениците да развиват физическите си способности и да поддържат здравословен начин на живот.

Инвестиции в спортна инфраструктура

Ежегодно гимназията инвестира в:

  • Закупуване на ново спортно оборудване – модерни уреди и принадлежности, които правят часовете по физическо възпитание по-ефективни и атрактивни.
  • Обновяване на спортните зали – подобряване на условията за тренировки и създаване на безопасна и стимулираща среда за физическа активност.

Организация на спортни събития

Като част от усилията за популяризиране на спорта, училището организира:
– Турнири по различни спортове – футбол, волейбол, баскетбол и други популярни дисциплини.
– Дни на физическата активност – включващи активности на открито, щафетни игри и състезания.

Ролята на спорта за учениците

Спортът играе ключова роля за здравето и цялостното развитие на учениците, като:
– Подобрява физическото здраве – редовната активност помага за укрепване на имунната система, поддържане на добра физическа форма и предотвратяване на заболявания.
– Стимулира умствената дейност – научните изследвания показват, че физическата активност подобрява концентрацията и паметта, което улеснява учебния процес.
– Развива социални умения – участието в спортни игри и състезания учи учениците на работа в екип, уважение към другите и дисциплина.

Дългосрочен ефект

Чрез инициативите, подкрепени от Постановление № 46, гимназията затвърждава ангажимента си към формирането на здравословни навици сред учениците. Спортът не само допринася за физическото и психическото здраве, но и мотивира учениците да постигат успехи в учебната и личната си дейност. Гимназията ще продължи да се стреми към развитие и разширяване на спортните си дейности, за да осигури на учениците си най-добрите възможности за израстване и пълноценен живот.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.