4 причини, поради които графичният дизайн е точно за теб

Графичният дизайн е една от най-перспективните професии в днешни дни. Тя отваря огромно поле за изява пред всяка творческа личност, възможностите за развитие са много, а посоките – още повече. Днес обаче ще видим няколко причини, поради които тази професия е перфектна точно за теб. Ето ги и тях:

Възможност за творческа изява

Сферите, които позволяват творческа изява, невинаги са особено добре платени. Графичният дизайн обаче е сред най-перспективните съвременни професии, при които заплащането е много добро. Възможността да дадеш воля на въображението си е огромна, а в дигиталните визуални изкуства ограниченията са минимални, почти несъществуващи. 

Видими резултати на секундата

Съществуват безкрайно много кариерни области, в които резултатите от усилията изискват дни, седмици, месеци, понякога дори години. В сферата на графичния дизайн обаче, резултат от свършената работа виждаш на секундата. Това дава възможност за манипулации и промени своевременно, преди да предадеш крайния завършен проект. Дава повече време за реакция и по-ясна преценка за това как би изглеждал финалният вариант на твоя творчески продукт.

Контрол над ежедневните дейности и тайм мениджмънт

В сферата на визуалните дигитални изкуства времето е в твоите ръце. Можеш да избереш да работиш в компания, където сам да разпределяш ежедневните си ресурси и да преценяваш как да преминава работния ти ден, като единствено следиш проекта да е готов в рамките на поставените срокове. Или пък можеш да избереш да работиш за себе си, от комфорта на своя дом. Какво по-хубаво от това?

Независимост

Представяш ли си да си независим от работно място, среда, определена техника и ресурси? Необходим ти е просто мощен личен лаптоп или компютър и можеш да работиш буквално от всяка точка на света. Най-хубавото е, че работа за графични дизайнери има винаги, дори стават все по-търсени с всеки следващ ден, така че определено ще разполагаш с неограничени възможности и ще можеш да чувстваш независимост и свобода за изява.

Ако ти предстои да завършиш седми клас и смяташ, че и ти притежаваш скрит творчески талант в себе си, не пропускай да кандидатстваш от ТУК по програмите на СофтУни БУДИТЕЛ. Ще имаш възможността да се развиваш пространствено в областта на графичния дизайн и да придобиеш редица ключови умения, които да те превърнат в професионалист. Училището отваря врати за млади и амбициозни хора и ги посреща с вълнение в своята работилница за таланти. Присъедини се към нас още днес!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.