Обръщение на Олга Нинова - Траянова, директор "Образование" в СофтУни БУДИТЕЛ, към училищната общност за новата учебна година 2024/2025

Уважаеми членове на общността на СофтУни БУДИТЕЛ,

Вие сте ключова част от нашата общност и наши най-значими партньори в мисията да развиваме успешни и щастливи ученици! В отговорната и вълнуваща задача да подготвим нашите възпитаници за бъдещата им реализация ни води убеждението, че в юношеските си години младите хора имат нужда да усещат, че околните се отнасят към тях с уважение и с безусловна вяра в безграничния им потенциал за развитие. Когато един младеж се чувства зачетен и приобщен, това го мотивира да взема максимума от възможностите в училище, да усвоява ефективно нови знания, умения и нагласи и да се подготви оптимално за успешна реализация като професионалист и гражданин.

Гимназистите са готови да се усъвършенстват, да се развиват и да задълбочават уменията си за успех. Ключова за този процес е позитивната и мотивираща обратна връзка от техните учители и ментори. Затова в СофтУни БУДИТЕЛ сме се посветили на мисията да създадем подкрепяща и стимулираща образователна среда, в която всеки наш възпитаник да открие своето призвание и да не се страхува да опитва. С открита комуникация и в партньорство с Вас, нашата основна задача е да подкрепим учениците да си поставят високи цели, да ги преследват и постигат уверено в ерата на високите технологии! 

СофтУни БУДИТЕЛ е гимназия на бъдещето, в която подготвяме учениците с познания и умения за успех във все по-бързо променящия се дигитален свят. В центъра на образователната ни концепция с трите стълба “Мислене”, “Аз и другите” и “Професия” са нашите ученици и успешната им реализация. Работим с авторски учебни програми, насочени към актуални знания и умения по програмиране, дизайн, дигитален бизнес и предприемачество. Партнираме си активно за практическата приложимост на обучението ни с водещи компании като IBM, ОББ, Paysera, Yettel. Ние вярваме, че бъдещето на образованието е в ученето чрез практика, затова всеки учебен час учениците се превръщат в творци, работят в екип, развиват своята креативност и реализират проекти в полза на училищната общност и обществото.

Обръщаме към всеки от вас с покана да бъдете активни и да се включвате във възможностите, които подкрепят развитието на учениците ни като личности и бъдещи професионалисти – стажове, майсторски класове, благотоврителни инициативи, извънкласни дейности. И разбира се, в отбелязването на общностните празници и постиженията на нашите ученици, за да създадем у тях нагласата, че всяко усилие си заслужава и рано или късно ще бъде оценено и възнаградено. За трайното създаване на култура на постижения и напредък е изключително важно да сме заедно, да участваме в училищните ритуали и да бъдем ролеви модел за успех!

Именно нашият отдаден преподавателски екип е основният и активен участник в реализирането на визията за успех на учениците ни в общността на БУДИТЕЛ. Учители, родители и ученици заедно подкрепяме младите будители по пътя на личния им успех. Горди сме, че работим в екип от квалифицирани учители и преподаватели практици, които безусловно вярват и работят отдадено за разгръщане на потенциала на учениците ни и прилагат ежедневно в работата си ценности на гимназията.

С реализирането на нашата образователна концепция и визия за успех в СофтУни БУДИТЕЛ искаме да утвърдим качествен, отговарящ на потребностите на бъдещето образователен модел. Всеки един член на общността ни има ключов принос, за да постигнем тази цел и да обучаваме  младите будители, бъдещите лидери в дигиталната среда!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.