Предприемачите Георги Кирилов и Веселин Тонов споделиха своите истории на успеха с учениците на СофтУни БУДИТЕЛ

Предприемачите Георги Кирилов, създател на Cost-Effective Software и Веселин Тонов, основател на Video Fabrika и Epic Media Group, споделиха своите лични вдъхновяващи истории на успеха с учениците на СофтУни БУДИТЕЛ по време на гостуването си в гимназията на 22 и 23 октомври.

Георги Кирилов, едва на 28 години, вече има създадени няколко собствени компании и разкри пред гимназистите, че успехите са значими, когато са постигнати с добри намерения. Неговата философия е, че правенето на добро води до цялостна промяна и прогрес. Той приема образованието за своя лична кауза и активно подкрепя млади таланти. Нарича себе си „The WHY MAN“, като човек, който не спира да търси и открива отговори на големите въпроси в бизнеса и живота. Освен да мотивира учениците с примери от личния си кариерен път, Георги ги запозна и с работата на Cost-Effective Software – компания, която предоставя персонализирани софтуерни решения чрез работата на екипи от млади специалисти, ръководени от опитни технически лидери. Той подчерта важността на образованието като ключов фактор за успеха и предложи на учениците да се включат в реални проекти, като кандидатстват за позиции в неговата фирма.

Веселин Тонов пък представи своята визия за успешен креативен лидер пред учениците в специалност „Дизайн“. Той подчерта важната роля на взаимоотношенията в екипа и етиката на работното място. Младият предприемач обясни, че техническите умения са само част от успеха в работата и че истинският прогрес идва, когато се съчетаят знания с етично поведение и добра комуникация.

Веселин сподели с бъдещите дизайнери свои лични истории от професионалното си развитие, които доказват, че успехът се дължи не само на квалификациите, но и на подхода към хората, с които работим. Креативност, адаптивност и колегиалност са качествата, които водят до устойчив успех и дълготрайни професионални взаимоотношения – коментира той.

Създателят на Epic Media Group разкри пред учениците и предизвикателствата в света на дизайна и медиите, като ги насърчи да мислят иновативно, да не се страхуват да поемат рискове и да преследват мечтите си с увереност и посветеност.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.