Дванадесетокласникът Антон Христов с ключова роля на модератор в събитие на ПанЕвропа и Съюза на офицерите от резерва „Атлантик“

Изключително горди сме да споделим, че Антон Христов, ученик в 12. клас в СофтУни БУДИТЕЛ, влезе в ключовата роля на модератор на значимо обществено събитие, организирано от ПанЕвропа България и Съюза на офицерите от резерва „Атлантик“ на тема „Възстановяването на Украйна“.

Събитието се проведе на 12 декември в Централния военен клуб в София и събра водещи обществени личности и експерти, сред които служебният министър на икономиката и индустрията Петко Николов, проф. Тодор Тагарев, министър на отбраната (юни 2023 –  април 2024 г.),  експертът по отбранителна политика проф. Велизар Шаламанов, президентът на ПанЕвропа Украйна проф. Ихор Жалоба, председателят на УС на Съюза на офицерите от резерва „Атлантик“ полковник (о.з.) Вилис Цуров и президентът на ПанЕвропа България Гергана Паси.

Антон демонстрира изключителни умения в публичното говорене, вдъхнови аудиторията със своите думи и прояви солидарност, и съпричастност към хората, които са на не повече от 1000 километра от нас, борейки се за мир. Ето какво сподели той след участието си в събитието: „В свят, в който войната е част от ежедневието, е важно да направим равносметка за това, което е наистина ценно. Трябва да оценим свободата, с която разполагаме тук, в България и да осъзнаем, че има хора, които в момента се борят, за да я постигнат.“

Горди сме с Антон Христов, който не само представи нашето училище, но и показа ангажираност към глобалните предизвикателства. Вярваме, че успехът му ще е вдъхновение за цялата училищна общност!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.