Достойно представяне на учениците ни в Националния конкурс за комикс в Бургас

Учениците ни от база Младост, под ръководството на нашите учители Богдана Тодорова и Мая Александрова, се представиха блестящо сред над 500 участници от цялата страна в десетото издание на Националния конкурс за комикс в Бургас, организиран от читалище „Св. св. Кирил и Методий 1985“.

В категория „Компютърна рисунка“ Виктория Величкова от 9В клас спечели 3-то място, а Пламена Пламенова също от 9В клас се класира на 8-мо място. В категория „Рисунка“ Ева Пенева от 8Б клас заслужи 5-то място.

Оригиналните творби могат да бъдат разгледани на Коледната изложба в читалище „Св. св. Кирил и Методий 1985” в Бургас до края на януари 2025 г. Коледните комикси на нашите талантливи ученици са изложени и в база Младост, етаж 2.

Благодарим на Богдана Тодорова и Мая Александрова за тяхната страхотна подкрепа и ръководство!

За Национален конкурс за комикс – Бургас

Идеята на конкурса е да съживи интереса към комикса – деветото изкуство и да предизвика колкото може повече участници да развихрят въображението си и да създадат история, свързана с коледните и новогодишни празници.

Творбите се оценяваха в два раздела – „Рисунка“ и „Компютърна рисунка“ от бургаските художници – Елисавета Ангелова и Николай Ангелов-Гари. Ето какво споделиха те: „За нас е удоволствие и радост всяка година да се докосваме до красотата и творчеството на българските деца. Много старание и любов са вложили в работата си. Коледа е един от най-големите и важни празници за нас – Рождението на Иисус Христос. Радваме се да я видим през детските очи. Благодарим за участието на всички деца и сътрудничеството на родители и учители!“.

В комиксите освен любимият коледен герой дядо Коледа, присъстват истории за семейството, домашните любимци, теми като приятелството, съпричастността и топлината, която носи Коледа в домовете ни. 

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.