Младите създатели на Club Pensa представиха платформата в американското посолство

В края на декември, в рамките на проекта „Building Bridges between Generations: Empowering Bulgarian Pensioners Through Technology”, финансиран по програмата Small Grants на американското посолство, ученици oт гимназия СофтУни БУДИТЕЛ представиха създадената от тях платформа Pensa Club. Младежите разказаха за разработването и целта на платформата в присъствието на Ерик Брасил, аташе по културни и образователни въпроси в американското посолство. Учениците ни блестящо защитиха своята разработка, получавайки заслужена оценка „Отличен“.

Проектът, изграден с мисъл и любов от децата за техните баби и дядовци, има за цел да създаде мост между поколенията, като предоставя на възрастните нови възможности за учене, подкрепа и активна ангажираност в съвременния технологичен свят.

Публиката, внимателно подбрана за случая, беше впечатлена и вдъхновена, а обсъжданията продължиха дълго след края на презентацията, включвайки множество технически въпроси, предложения и ценни насоки. Специални благодарности отправяме към редакторката на вестник „Ереван“ Вартануш Топакбашиян, която допринесе за приятната атмосфера със сладки и солени изкушения.

В знак на признание за своя принос към проекта, Симеон Петков бе удостоен със сертификат и парична награда от основателката на инициативата. Йоан Топчийски представи иновативен втори вариант за развитие на проекта, вдъхновявайки ни да гледаме напред с още по-голям ентусиазъм.

Следващата стъпка пред нас е да мотивираме потребителите на платформата да се включат активно, преодолявайки своите страхове и предубеждения. Вярваме, че заедно можем да постигнем много, изграждайки нови възможности и осъзнавайки потенциала на всеки един от нас.

Благодарим на всички за подкрепата и се радваме да продължим това вдъхновяващо пътешествие заедно!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.