Ученици от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ разработиха комуникационна кампания за дуалното обучение в dm

Как може една рекламна кампания да вдъхнови седмокласници да изберат дуално обучение? Този въпрос стоеше в основата на предизвикателството, което 12 ученици от специалностите Дизайн и Дигитален бизнес в гимназия за дигитални умения и кандидатстване след седми клас СофтУни БУДИТЕЛ. В рамките на амбициозна практика, организирана в партньорство с рекламна агенция The Smarts и реален клиент – dm България, те имаха възможността да влязат в ролята на истински маркетинг специалисти.

Как протече практиката?

 

Учениците бяха разделени на три отбора, всеки от които трябваше да разработи креативна кампания, която да привлече вниманието на седмокласниците към дуалното обучение. Те работиха усилено по стратегия, визуална комуникация и послания, като в процеса на подготовка получаваха напътствия от своите ментори от агенцията и експерти в бранша. dm България е сред водещите компании, подкрепящи дуалното обучение в страната. Тази система дава възможност на учениците да натрупат практически опит в реална работна среда, да работят с ментори и дори да получават възнаграждение още в гимназията. Именно затова предизвикателството пред участниците беше да намерят ефективен начин да представят тези предимства по ангажиращ и запомнящ се начин.

Практиката завърши с финално събитие, на което трите отбора презентираха своите маркетинг кампании пред жури с представители на dm, преподавателите по Бизнес и Дизайн в СофтУни БУДИТЕЛ Милена Тодорова и Албена Боева и креативният директор на The Smarts Олга Стойчева. Всеки отбор предложи уникален подход – от видео съдържание за социалните мрежи до интерактивни формати и геймификация. Учениците приложиха наученото в часовете си, но също така се сблъскаха с реалните предизвикателства на професионалния свят – кратки срокове, съобразяване с бранда на клиента и изграждане на убедителна комуникационна стратегия.

След вдъхновяващите презентации журито определи първо, второ и трето място, като отбеляза, че всяка кампания е уловила духа на бранда dm по различен и впечатляващ начин. Всички участници заслужиха похвала за креативността, усилията и ангажираността си.

Тази стажантска инициатива доказа, че когато бизнесът и образованието работят заедно, се случват стойностни неща. Очакваме с нетърпение следващите предизвикателства и нови възможности за съвместна работа!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.