15 ученици от Косово гостуваха в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ по проектa CO-HOST

На 9 и 10 април гимназия СофтУни БУДИТЕЛ посрещна 15 гимназисти от Косово, които гостуваха по проекта за международен младежки обмен CO-HOST 101092452-CO-HOST-ERASMUS-EDU-2022-CB-VET. Учениците са представители на партньорските училища Universum College и Finnish School of Kosovo.

По време на визитата гостите имаха възможност да се потопят в атмосферата на проектно базираното обучение, което е в основата на учебния процес в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ. То поставя учениците в центъра на образователното преживяване, като им дава възможност да решават реални проблеми чрез работа по конкретни проекти в екип. Един от най-успешните и ефективни начини, по които училището прилага този метод, е чрез предмета „Учебни компании“ – реалистични симулации на бизнеси, създадени и управлявани от самите ученици.

В рамките на мобилността възпитаници от двете бази в Младост и Дружба представиха свои учебни компании и реализираните чрез тях три вдъхновяващи проекта:

– Онлайн магазин за дрехи със собствен дизайн и бранд идентичност;
– Решение за използване на соларна енергия с фокус върху устойчивото развитие;
– Инициатива за финансова грамотност, насочена към младежите.

Впечатляващите презентации на учениците ни доказаха, че учебните компании, като практически насочен образователен подход, не само насърчават предприемачески дух, но и обединяват знания и умения от различни предметни области – от икономика и технологии, до дизайн и комуникация.

Специална роля в подготовката на учениците ни изигра Екатерина Луизиоти, учител по бизнес и ръководител на инициативата, която мотивира и структурира работата на екипите. В събитието участие взеха и Сашка Василева, учител по езици, и Иван Иванов, учител по програмиране, които се погрижиха сесиите да бъдат вдъхновяващи, динамични и ангажиращи за всички участници.

Гордеем се с учениците ни, които показаха вдъхновение, увереност и екипна работа, както и с възможността да бъдем домакини на международен младежки обмен, който насърчава иновациите, културния обмен и съвместното учене.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.