Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ с първа партньорска среща по проекта STEM Linguia

На 22 април представители на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включиха в първата партньорска среща по проекта STEM Linguia (KA210-SCH-6A069DA7), реализирана в Белгия. С нея беше даден официален старт на участието на гимназията ни в първия проект по програма Еразъм+ и бяха поставени основите на ефективното изграждане на екипа и организацията на проекта. В срещата взе участие експертният ни екип, представен от Ренета Богданова, специалист „Методическа подкрепа, иновации, СТЕАМ“, Катарина Арсов, преподавател и ръководител на екип по природни науки, и Мариян Йорданов, преподавател по програмиране.

Проектът STEM Linguia е финансиран по програма „Еразъм+“, ключова дейност 2 и има за цел да интегрира STEM дисциплините (наука, технологии, инженерство и математика) с изучаването на чужди езици. Иновативният подход залага на мултидисциплинарни методи на преподаване, които да подготвят учениците за реалностите на съвременния глобален свят. Като партньор в програмата, гимназия СофтУни БУДИТЕЛ демонстрира своята отдаденост към иновативните образователни практики и към разширяване на възможностите за обучение чрез интегриране на технологии и езикови умения.

Заедно с колеги от Белгия, Турция и Португалия, нашият екип ще участва в разработването на съвременни учебни материали и методологии, които не само ще обогатят учебния процес, но и ще подготвят нашите ученици за успешна професионална реализация.

Очаквайте още новини в хода на проекта и вдъхновяващите резултати от международното сътрудничество!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.