Национална програма „Иновации в действие“

През учебната 2024 – 2025 година гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включва активно в Модул 1 „Нови учебни предмети, модули и интердисциплинарно учене“ на Националната програма „Иновации в действие“. Проектът обхваща почти 200 ученици и предвижда създаването на два значими педагогически продукта в тясно сътрудничество между учителите и учениците.

Основни дейности и иновации

Под ръководството на учителите по графичен дизайн, мултимедия с бизнес английски и СТЕМ, ще бъдат изработени:

  1. 3D модел на орган от човешкото тяло – иновативен подход към биологията, съчетаващ технологии и практическо обучение.
  2. Видео за превенция на заболявания – насочено към изграждане на здравна култура и социална ангажираност сред учениците.

Подход и цели

В рамките на програмата се внедрява интегративен подход към обучението, който включва:

  • Разработване на авторско учебно съдържание – нови учебни модули с ясна практическа насоченост, интегриращи знания от различни дисциплини.
  • Съвместно преподаване – екипна работа между учители от различни области, което позволява по-добро разбиране на междупредметните връзки.
  • Интердисциплинарни проекти – учениците ще работят върху теми, свързани както с академични знания, така и с умения за решаване на реални проблеми.

През учебната 2024 – 2025 година гимназия СофтУни БУДИТЕЛ се включва активно в Модул 1 „Нови учебни предмети, модули и интердисциплинарно учене“ на Националната програма „Иновации в действие“. Проектът обхваща почти 200 ученици и предвижда създаването на два значими педагогически продукта в тясно сътрудничество между учителите и учениците.

Основни дейности и иновации

Под ръководството на учителите по графичен дизайн, мултимедия с бизнес английски и СТЕМ ще бъдат изработени:

  1. 3D модел на орган от човешкото тяло – иновативен подход към биологията, съчетаващ технологии и практическо обучение.
  2. Видео за превенция на заболявания – насочено към изграждане на здравна култура и социална ангажираност сред учениците.

 

Подход и цели

В рамките на програмата се внедрява интегративен подход към обучението, който включва:

  • Разработване на авторско учебно съдържание – нови учебни модули с ясна практическа насоченост, интегриращи знания от различни дисциплини.
  • Съвместно преподаване – екипна работа между учители от различни области, което позволява по-добро разбиране на междупредметните връзки.
  • Интердисциплинарни проекти – учениците ще работят върху теми, свързани както с академични знания, така и с умения за решаване на реални проблеми.

Очаквани резултати

Проектът цели:

  • Повишаване на качеството на образованието чрез въвеждане на нови методи на преподаване.
  • Развиване на умения за работа в екип и критично мислене у учениците.
  • Мотивиране на учениците за по-активно участие в учебния процес и намаляване на отсъствията.

Популяризиране и устойчивост

След завършването на проекта до 30 юни 2025 г., резултатите ще бъдат публикувани на електронните платформи на училището и съответните РУО. Продуктите ще бъдат използвани като база за бъдещи образователни проекти, а опитът от тях ще се споделя в рамките на общността.

Този проект е пример за успешна синергия между иновативни подходи в образованието и ангажираността на ученици и учители в създаването на значими педагогически продукти.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.