Стипендия „Карол“ за 11. и 12. клас

1. Личностна мотивация и стремеж към развитие
– Участие в извънкласни дейности, курсове, работилници, стажове, проекти, доброволчество, лични инициативи. Важно е кандидатите да
представят сертификати, които да удостоверят постижения и участия.

2. Активност и ангажираност (критерий с висок приоритет)
– Активна роля в ученически съвети, клубове или организации, включително създаване на собствени инициативи (например блог, малък бизнес, социален проект, ръководна позиция в младежка структура).

3. Отговорност и постоянство
– Дългосрочно ангажиране с дейности, а не еднократно участие.

4. Липса на задължително финансово ограничение
– Стипендията да не зависи от семейния доход, а от личния потенциал на кандидата. Възможност да я получат и ученици, които вече имат достъп до някои ресурси, но показват изключителна мотивация. Важно е ученикът да не е финансиран по други варианти за стипендии – тип държавно финансиране и стипендия на Управителен съвет на гимназията, с изключение на стипендията за успех.

Бележка: ученици , които са с един родител или деца без родители да го заявят при кандидатстване.

5. Интервю (критерий с висок приоритет)
– С всеки кандидат ще бъде проведено кратко интервю, за да се оцени тяхната мотивация, комуникативни умения и готовност за развитие.

Желаещите да се включат като дарители и да допринесат финансово за увеличаване на стипендията, могат да се свържат с Радослава Георгиева – мениджър „Училищна общност“ в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ,  [email protected] за последващи стъпки и придвижване на дарението.

 

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.