В Деня на ученическото самоуправление в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ: Ученици в ролите на директори, учители и маркетинг специалисти

На 9 май ученици от различни класове в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ влязоха в ролите на отделните позиции в екипа на училището в рамките на Деня на ученическото самоуправление, посветен на доверието, лидерството и отговорността.

За един ден възпитаниците ни влязоха в обувките на директори, учители и маркетинг специалисти, за да научат повече за това кои са ключовите роли и процеси в управлението на гимназията.

„Стартирахме с игра за опознаване на отговорностите на позицията, след което се разходихме из база Младост, обсъдихме реални дейности, начертахме „план за действие“ за конкретна задача. Александра показа любопитство и ангажираност. Предложи и някои идеи, върху които си струва да помисля!“ – сподели Силвия Янева-Стоянова, директор Развитие в гимназията, която в този ден сподели ежедневните си работни ангажименти с Александра Симеонова от 8 в. клас. Борислав Борисов, също в 8. клас, пое за кратко ролята на заместник-директор от г-н Красимир Йорданов, a Ася от 9. клас планира и проведе урока по бизнес и предприемачество заедно с г-жа Екатерина Лузиоти. Осмокласничките Ивона Кацарска и Ванеса Черникова бяха маркетинг специалисти, докато единадесетокласничката Карина Младенова научи повече за професионалното ежедневие и отговорностите на директора на гимназията лично от г-жа Олга Нинова-Траянова.

Участващите в инициативата ученици демонстрираха ентусиазъм, любопитство и ангажираност към екипните роли в гимназията, и доказаха, че притежават лидерски качества и желание за активно участие в развитието на училищната общност.

Благодарим на възпитаниците ни за инициативността и смелостта, както и на екипа на СофтУни БУДИТЕЛ за подкрепата и организацията!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.