Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ осигури безплатни учебници за всички ученици през учебната 2024/2025 година

Горди сме, че гимназия СофтУни БУДИТЕЛ успешно осигури учебници за всички ученици от 8. до 12. клас през учебната 2024/2025 г., благодарение на Постановление № 79 на Министерския съвет от 13.04.2016 г. Тази инициатива предоставя възможност на учениците да използват безвъзмездно учебни пособия, което е важна стъпка в подкрепа на достъпното и качествено образование.

Подкрепа за учениците и семействата
Чрез това постановление, гимназията гарантира:
– Безплатно ползване на учебници по всички общообразователни предмети.
– Равен достъп до образователни ресурси, който улеснява учебния процес и намалява финансовата тежест върху семействата.
– Създаване на възможности за устойчиво използване на ресурсите, чрез правилно съхранение и многократна употреба на учебниците.

Процес на реализация

Закупените учебници се предоставят за безвъзмездно ползване от учениците за определен период, съобразно изискванията на постановлението:

  • Учебниците за учениците от 8. до 12. клас се използват в рамките на три учебни години.
  • Учениците са задължени да се грижат за съхранението на учебниците и да ги върнат в добро състояние след края на учебната година.

Устойчивост и бъдещи перспективи

Гимназията ще продължи да се ангажира с осигуряването на безвъзмездни учебни пособия за своите ученици, съгласно държавните изисквания. Това е част от нашата мисия да предоставяме модерно, достъпно и качествено образование, което да подготвя младите хора за бъдещите им успехи. Горди сме, че успяхме да приложим тази инициатива и очакваме тя да бъде пример за добри практики в цялата страна!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.