Ученици от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ гостуваха в SAP Labs

На 29 май ученици от 8., 9. и 10., клас от специалностите „Програмиране“, „Дизайн“ и „Бизнес“, придружени от преподавателите си Лечо Лечев, Милена Тодорова, Иван Иванов, Богдана Тодорова и Ивайло Андреев, посетиха компанията SAP Labs.

Любезните ни домакини представиха пред младежите възможностите за развитие в ИТ сектора в България, акцентирайки върху ролята на информационните технологии като двигател на съвременния свят.

Учениците ни имаха шанса да се запознаят с работата на една от водещите технологични компании в световен мащаб – SAP и да научат повече за това как науката и технологиите трансформират бизнеса и ежедневието ни. Те надникнаха и зад кулисите на развойния център на компанията, където се запознаха с технологиите на компанията и разбраха как е организирана оперативната работа на екипите.

Младежите останаха силно впечатлени и от корпоративната политика на SAP с внимателна грижа към служителите и тяхното благосъстояние с осигурени различни възможности за отдих и забавление в офисите – като специално обособени зони за релакс, читалня за вдъхновение и концентрация, различни пространства за спорт, както и впечатляващата тераса на 10 етаж с красива панорамна гледка.

Екипът на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ благодари на Sap Labs за възможността учениците ни да се докоснат до реалната атмосфера в глобална технологична компания и да разберат повече за ключовите процеси и екипите, които стоят зад иновациите и постиженията.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.