Преподаватели от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ участваха в конференция за методи за квалификация на учители

Преподаватели от СофтУни БУДИТЕЛ по време на презентация

Преподаватели от гимназия СофтУни БУДИТЕЛ взеха участие в конференцията “Как политиките и методите за квалификация на учителите да доведат до реални качествени резултати в клас?”, организирана от Прогресивни училища на 26 и 27 юни.

Катарина Арсов, лидер на ПУО СТЕМ и учител по науки, и Кристина Николова, ръководител „Професионално развитие на учителите“, се включиха с презентация с фокус върху професионалното развитие на учителите в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ, представяща компетентностния модел за преподаватели, работата с ментори (наставници) в училище и организирането на процес по събиране на 360-градусова обратна връзка за всеки учител веднъж в годината.

Посетителите на конференцията споделиха позитивна обратна връзка за факта, че в процеса на 360-градусовата обратна връзка е включено и оценяване на учителите от учениците.

Във втората част на програмата Полина Ставрева, лидер на ПУО БЕЛ и учител по БЕЛ, и Кристина Николова проведоха работилница за „7-те суперсили на учителя“ – рамката за развитие на ефективността в класната стая, която използваме в СофтУни БУДИТЕЛ. Представителите на гимназията   демонстрираха пред аудиторията по какъв начин се балансират т.нар. суперсили и предложиха конкретни начини, чрез които учителите могат да ги използват в класните си стаи.

Лектор от конференцията на Прогресивни училища
Представителки на СофтУни БУДИТЕЛ
Участници в дискусия на конференция на Прогресивни училища

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.