Представител на Constructor University – Германия, гостува на учениците от СофтУни БУДИТЕЛ

На 22 октомври ученици от 11. и 12. клас на СофтУни БУДИТЕЛ имаха възможност да се срещнат с представител на немския университет Constructor University, който представи възможностите за висше образование в Германия. Срещата запозна учениците с условията за кандидатстване и обучение в страната, както и с предимствата на студентския живот в град Бремен.

Г-н Петър Цветков от отдела по привличане и прием на студенти в университета сподели ценна информация за приема в държавните и частните университети в Германия, възможностите за обучение, както и за програмите и стипендиите, достъпни за българските студенти. Учениците научиха повече и за водещите специалности в Constructor University – сред тях Роботика и интелигентни системи, Интегрирана социална и когнитивна психология, Мениджмънт, решения и анализ на данни и други. Представени бяха и предстоящи събития, организирани от университета в Бремен – състезание по програмиране в Румъния и лятно училище в Бремен, които са отворени за кандидатстване.

Срещата се проведе на немски език и обедини няколко учебни цели в рамките на два часа. „Насърчаваме учениците да изследват различни възможности за развитие и да изграждат увереност за реализация в международна среда,“ сподели Жана Ле, мениджър „Привличане и подбор“ в СофтУни БУДИТЕЛ.

Гимназията продължава да изгражда партньорства с университети и организации от цял свят, за да подкрепя своите ученици по пътя към бъдещия им успех. Представянето на възможностите за висше образование в Германия е първото от поредица предстоящи срещи с университети извън България, насочени към учениците от 10., 11. и 12. клас.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.