Кое е най-подходящото училище за детето ми?

Всеки родител иска да осигури най-добрите възможности за развитие на своето дете както в личен, така и в академичен и професионален план. А един от най-важните избори в това отношение е изборът на гимназия.

Днес ще разгледаме по какъв начин можем да определим кое за нас е най-подходящото училище за кандидатстване след 7 клас:

Търсени специалности

Колко подходяща е една гимназия за Вашето дете зависи до голяма степен от неговите интереси и специалността, която търси.  Във всеки случай специалностите трябва да са едновременно релевантни за пазара на труда, но и достатъчно разнообразни и интересни, за да привлекат вниманието на учениците. С напредъка на технологиите и появата на все повече и повече вълнуващи професии, изборът на специалност става по-труден.

Затова в СофтУни БУДИТЕЛ залагаме на най-перспективните дигитални професии на бъдещето, които гарантират последващо кариерно развитие и изграждането на ключови практически умения, необходими за успех.

За всички ученици с изявен интерес към компютърните технологии и аналитично мислене предлагаме специалностите „Приложен програмист“ и „Киберсигурност“, в които ще придобият знанията да се реализират в ИТ индустрията още след завършването на гимназията.

Учениците, които обичат да опознават потенциала на социалните мрежи и притежават предприемачески нюх могат да кандидатстват в специалностите „Дигитален бизнес и електронна търговия“ и „Дигитален маркетинг и предприемачество“. В тях ще се научат да създават и управляват цялостни кампании, както и да реализират собствени бизнес проекти.

А тези ученици, които обичат да творят и не могат да си представят живота без изкуство, ще открият нови дигитални хоризонти за създаване на изкуство с програмите Анимация, видео и дигитални изкуства“ и „Графичен дизайн и мултимедия“. Още по време на обучението си те ще имат изградено портфолио, което да им послужи за летящ старт в сферата на дигиталните изкуства.

Източник: Adobe Stock

Метод на обучение

Друг важен фактор, който трябва да обмислите при избора на гимназия след 7 клас, е методът на обучение. Различните деца възприемат информация по различен начин, като според предпочитанията Ви можете да заложите или на теорията, или на практиката.

Ние в СофтУни БУДИТЕЛ залагаме на иновативни преподавателски методи, сред които и STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) методологията, която цели да комбинира множество дисциплини в един цялостен образователен подход и по този начин да формира широк набор от умения у учениците.

И тъй като сме професионална гимназия, залагаме на симбиозата между теорията и практиката, като предоставяме възможност на всеки ученик да придобие основните практически умения, необходими за избраната от него професия.

Перспективи за развитие

Не на последно място в избора на гимназия са и перспективите за развитие след завършването. Кандидатстването в университет и на работа става все по-конкурентно и е важно учениците да умеят да залагат на силните си страни и да се отличават от другите кандидати, независимо в каква посока поемат след 12 клас.

Благодарение на подкрепата и уменията, които учениците на СофтУни получават по време на обучението си, те изграждат увереността да преследват целите си. Наша мисия е да бъдем мост между образованието и бизнеса, и затова целим нашите ученици да получават качествено професионално менторство. Постигаме това благодарение на преподавателския ни екип от една страна, а от друга – чрез срещи с различни професионалисти и предприемачи, които споделят безценен опит и съвети.

Източник: EAB

В крайна сметка най-подходящото училище е това, в което детето Ви ще се чувства най-добре и където ще се отключи неговият пълен потенциал. Ако все още се колебаете къде да кандидатствате след 7 клас, вижте повече информация за обучението и специалностите в СофтУни БУДИТЕЛ и кандидатствайте ТУК.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.