Изключителният талант на Ивайло Иванов: Съчетание на Програмиране и Спорт в ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“

Днес, в ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ представяме още един от нашите изключителни  таланти, Ивайло Иванов, ученик от 11А в специалност “Програмиране”Мотивиран млад човек, който с упоритост и много труд постига баланса между академичните и спортните си постижения. Тази ангажираност в две толкова различни области – програмиране и спорт – са впечатляващи! Дисциплинираният подход помага да запазва фокуса и винаги да следва плана си, докато предприемчивостта му позволява да намери различни начини за постигане на целите си и да се адаптира по-лесно към променящите се обстоятелства. В резултат, заслужените успехи да не закъснеят. Той е и вдъхновен ученик, който винаги се стреми към първото място в училищните дисциплини.

Ивайло обожава своята специалност –  Програмиране, която е избрал в ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ“. Той мечтае да стане програмист и да създава важни иновации в сферата на информационните технологии, които да играят ключова роля в създаването на бъдещето на технологичния свят. А в специалността си получава досег непрекъснато да развива своите компетенции, да проследява актуалните технологични тенденции и да  надгражда с иновативни практически умения и теоретични знания. Включва се активно и в редица образователни инициативи и възможности предлагани от гимназията ни.

Посветил живота си от малък и на любовта си към спорта, той се отдава на постоянни тренировки и състезания в две впечатляващи дисциплини – кикбокс и плуване. Със забележително портфолио до момента, колекцията му от медали общо и в двата спорта, вече надхвърлят над 170 бр. като продължава участията си и в редица международни и множество национални състезания са наистина впечатляващи. Той е изключително отдаден на тренировките си и има забележителна физическа подготовка. Най-голямото му постижение в кикбокса до момента е участието в най-престижния турнир от календара на WAKO Австрийската световна купа, в който Ивайло успява да достигне до 5 място в неговата възрастова категория.

Плуването е другата му голяма страст, където започва като любител, а спечелването на  бронзов  медал в тежката дисциплина 200м гръб отчита и като  грандиозен личен успех.

С уникалната си комбинация от спортни отличия и академични успехи, Ивайло Иванов е пример за вдъхновение и доказва, че съчетанието на страстта му към спорта и образованието може да вървят ръка за ръка и да доведат до изключителни постижения в живота.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.