Екипен ден и равносметка за първия срок в гимназия СофтУни БУДИТЕЛ

В края на януари гимназия СофтУни БУДИТЕЛ организира екипен ден за преподавателите на гимназията. По време на срещата бяха обсъдени успехите и развитието на учениците през първия учебен срок, както и подготовката на ангажиращи и мотивиращи уроци за втория. Екипът дискутира резултатите и от проведените близо 80 индивидуални срещи на родители с представители на ръководството на гимназията, преподаватели и психолози по различни въпроси, свързани с подобряване развитието на учениците.

Равносметка за края на i срок

Като учеща организация, ние продължаваме да се развиваме, усъвършенстваме и предоставяме най-качественото и стимулиращо образователно преживяване на учениците ни. В края на учебния срок проведохме Педагогически съвет, на който заедно с учителите, анализирахме данните за срока на учениците от гледна точка на напредък, присъствие и поведение. В резултат на детайлен анализ учителите в ПОУ-та си (педагогически учещи общности по предмети) набелязаха стратегии за усвояване и упражнение на по-предизвикателния материал в часовете си и по време на консултациите си. Преподавателите усилено работят върху разработване на шаблон на рипорт карти, които да надграждат информацията в Школо.

Процесът на осмисляне на данните за края на срока ни даде ясна представа за текущото състояние на обучението и ни посочи конкретни насоки за подобрение, като потвърди нашия ангажимент към непрекъснатото развитие и усъвършенстване на учебния процес. СофтУни БУДИТЕЛ е училище, което учи както учениците, така и екипите си и това ни вдъхновява да продължим с още по-целенасочени усилия в следващия срок с основен приоритет ангажираност и напредък на учениците.

Всички ученици от 10., 11. и 12, клас по график провеждат своите задължителни по учебен план практики.

Данни за проведените часове

Извънкласни дейности за първия срок

Клубовете в СофтУни БУДИТЕЛ

Клубове, водени от ученици

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.