СофтУни БУДИТЕЛ срещна учениците си със Семен Новиков и Страшимира Филипова по повод Европейския ден на спорта в училище

По случай Европейския ден на спорта в училище, който ежегодно се отбелязва в последния петък на м. септември, СофтУни БУДИТЕЛ организира вдъхновяваща среща на учениците си с двама изключителни атлети – олимпийския шампион по борба от Париж 2024 – Семен Новиков и бившия капитан на женския национален отбор по волейбол и шампион в няколко европейски отбора – Страшимира Филипова.  

Семен сподели своите ценни уроци за успеха на тепиха и в живота, постигнати с упорит труд, дисциплина и здравословен начин на живот. Той впечатли учениците, като им показа златния си медал и ги мотивира с думите: „Всеки ден е нова възможност да бъдеш по-добра версия на себе си„. Олимпийският шампион насърчи младежите да преследват мечтите си с постоянство, воля и смелост.

Страшимира Филипова също разказа за своя път към големите спортни успехи, който минава през дисциплина, правилно хранене и много работа. Тя подчерта, че физическото и психическото здраве са еднакво важни за успеха и не бива да ги пренебрегваме за сметка на целите си. „Да приемаш другите и да си отворен към света“ – е съветът, който Страшимира сподели с младежите, защото следвайки именно него, е постигнала успехи като състезател в различни европейски отбори. Тя засегна и други важни теми, като отговорното потребление, като ключ към по-устойчиво бъдеще за младите хора.    

В рамките на Европейския ден на спорта в училище в базата на СофтУни БУДИТЕЛ в Дружба учениците се включиха в редица спортни дейности, сред които скачане на въже, бягане на 30 м., волейбол, федербал, тенис на маса и др. С участието в тази инициатива, подкрепена от сдружение „БГ Бъди активен“, гимназията ни поставя началото на поредица от спортни активности, които планираме да реализираме през тази учебна година.

Благодарим на Семен и Страшимира за вдъхновяващите срещи и ценните съвети, които мотивираха учениците ни да се борят за мечтите си и да преследват целите си!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.