Филип Вълов, ученик на СофтУни БУДИТЕЛ и отборът му по хокей на лед донесоха второто място за България в турнира Development Cup в Истанбул

Филип Вълов, ученик от 10Д клас в СофтУни БУДИТЕЛ, заедно с националният отбор по хокей на лед на България до 16 г., спечелиха второто място в турнира на международната федерация IIHF –  Development Cup в Истанбул, провел се в средата на август. Българските състезатели се пребориха за престижното място след три изиграни срещи с отборите на Босна и Херцеговина и домакините от Турция. До края на годината Филип, заедно със съотборниците си, ще се включат в държавното първенство на Българя за сезон 2024/ 2025. Преди това, в края на септември, той ще ще участва с мъжкия отбор по хокей на Ирбис Скейт (шампион на България за три поредни години) в първи кръг група А на IIHF Continental CUP. 

Паралелно със спортните постижения, Филип и негови съученици завоюваха успехи в тазгодишния конкурс за STEM науки в училище SUPER STEM – България 2024. Те са сред победителите в състезанието „SUPER STEM в твоето училище – 8-12 клас“, отличени за проекта им TempBuddy. Подкрепени от учителя им по роботика – Георги Германов, в рамките на две седмици учениците разработват иновативно решение за мониторинг на вътрешната среда, което комбинира хардуер и софтуер, за да осигури надеждно измерване на температурата и влажността в стаите, като по този начин помага на бизнес среди, учебни заведения и обществени места да поддържат оптимални условия за здраве и комфорт. Системата на TempBuddy работи като постоянно събира данни за температурата и влажността в реално време и ги предава към специално създаден уебсайт, който е достъпен чрез IP адрес. Това позволява на потребителите да наблюдават параметрите от всяко устройство, свързано към интернет, без необходимост от специализиран софтуер или допълнителни настройки.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.