Ученици от 10. до 12. клас научиха как да изградят ефективни навици за успешна реализация в работната среда

Кои са ефективните навици за успешна реализация в работната среда и как да ги изградят научиха ученици от 10. до 12. клас от СофтУни БУДИТЕЛ и седмокласници от 90 СУ по време на интересната и вдъхновяваща среща с Ана Динкова, професионалист с над 20-годишен опит в сферата на корпоративните комуникации. Презентацията на г-жа Динкова се проведе в рамките на меморандума за сътрудничество, сключен в началото на учебната година, между СофтУни БУДИТЕЛ и Съвета на жените в бизнеса в България.

Чрез примери от работата си като комуникационен експерт, Ана Динкова запозна учениците с успешни техники за ефективна комуникация в бъдещите им работни екипи. В началото на срещата тя даде дефиниция за успех, а след това разясни правилото 7-38-55 на Алберт Мехрабиан, пионер-изследовател на невербалната комуникация, според който 55% от комуникацията ни с околните се съдържа в езика на тялото, 38% се дължи на тона на гласа ни и само 7% се приписват на въздействието на думите, които изричаме. Ана Динкова сподели с учениците и кои са стъпките и процесите за изграждане на личен бранд, като акцентира на ключовата роля на социалните мрежи днес и съдържанието, което подбираме там, за да се позиционираме пред публиките си. Сред най-ценните съвети, които тя даде на учениците за бъдещото им кариерно развитие, е да си поставят ясни и постижими цели, да търсят нови и иновативни решения и да поддържат любопитството си, като не спират да учат и да се развиват.

За Ана Динкова

Ана Динкова има 24 години опит в сферата на корпоративните комуникациите и връзките с обществеността, заемайки различни мениджърски позиции в реномирани компании и организации. В момента тя е Communications Lead PR & Media Relations EMEA в Endava, където разработва и изпълнява комуникационни стратегии, води PR инициативи и управлява вътрешни и външни събития. В допълнение на основната си длъжност изпълнява и функциите на кариерен коуч на регионално ниво, Speak Up Safely и DEI представител за България.

Ана е съосновател на агенцията за дигитален маркетинг Trinitix, където работи с корпоративни клиенти по техните комуникационни стратегии, управление на репутация, кризисни комуникации и корпоративни събития. Преди това тя е заемала позициите на Началник отдел PR и вътрешни комуникации в Първа инвестиционна банка, експерт в PR департамента на Райфайзенбанк България и проектен мениджър в Атлантическия клуб на България и НАТО информационен център в София. Пише на свободна практика за редица водещи издания, като списанията Мениджър, Жената днес, Икономист и Webcafe.bg.

Ана има разнообразни хобита, като подкаста Life Unbottled, както и доброволчески дейности, като е ментор е в програмата Mentor The Young и организатор на първите TEDxMladost Women събития в страната.

В момента завършва магистратура по Организационна психология и кроскултурен мениджмънт в СУ „Св. Климент Охридски“, от където има и диплома по Международни отношения и магистратура по Политология.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.