Кино и дискусия: Филмът „Диада“

На 22 март, Частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“ бе домакин на едно изключително събитие, което остави трайно впечатление в сърцата и умовете на всички присъстващи. Ние имахме уникалната възможност да се срещнем със създателите на филма „Диада“, включително актрисата в главната роля, и заедно да изгледаме тази вдъхновяваща продукция.

След прожекцията на филма последва оживена и плодотворна дискусия, която разкри пред нашите ученици целия креативен процес зад създаването на „Диада“. Яна, Алек и Маги, сърцата и душите зад филма, споделиха своите истории и предизвикателства, с които са се сблъскали по пътя на реализацията на този проект, както и ключовите послания, които са искали да пренесат чрез своето творчество.

В този специален ден ни посети и Драгомир Драгомиров от компанията TESY, който разшири перспективите на учениците ни за професионалните възможности, които предлага техният сектор. Разказът му за стажове и различни програми, които компанията предлага, представи практически възможности за реализация и развитие пред нашите млади таланти.

Това събитие укрепи убеждението ни, че изкуството е мощен катализатор за обсъждане на „трудните“ теми, предоставяйки възможност за размисъл, дискусии и извличане на продуктивни изводи. В ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ сме решени да продължим да организираме подобни срещи, които обогатяват духовно и интелектуално нашите ученици, подпомагайки ги в тяхното цялостно развитие и подготовка за предизвикателствата на бъдещето.

Изключително сме благодарни на всички, които взеха участие в това вълнуващо събитие и споделиха своя опит и знания с нашите ученици. Вярваме, че такива моменти възпитават не само уважение към изкуството, но и култивират дълбоко разбиране за света около нас и ни подготвят да приемаме и обмисляме различни гледни точки и идеи.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.