Графичният дизайн е сфера, по-популярна от всякога. Вниманието ни днес се привлича от вълнуващи визуализации и мултимедия, натоварени с тежката задача да предават послания чрез изображения. Затова и търсенето на специалисти в професия „Графичен дизайн и Мултимедия“ не стихва.
Днес работата на дизайнерите не се изчерпва с направата на лога и флаери за реклама. Като част от едно дигитално поколение, вероятно си забелязал, че почеркът на дизайнерите е навсякъде. Крие се в логата, надниква изпод бутоните, по които кликаш, отразен е в рекламните банери, които те привличат в различните сайтове, които посещаваш, във визиите в социалните медии. Брандовете комуникират с всички нас чрез графичния си дизайн.
Бъдещето ще разчита все повече на графичните дизайнери, имайки предвид каква част от ежедневието си всички ние прекарваме онлайн. Компаниите ни откриват именно там. Но графичният дизайн е много повече от поредната работа. Това е цветна професия, която ще ти позволи да изразиш себе си и да оставиш собствения си почерк, така че всички да го видят.
Графичният дизайн ти позволява да развиеш творческия си потенциал
Ако изпитваш влечение към творчеството, но и искаш реализация, която да те удовлетворява както със същността си, така и финансово, графичният дизайн е едно от полетата, които ще го позволи. Работата ти дава възможност да разгърнеш и развихриш творческия си потенциал. Ето само някои от проектите и дейностите, в които можеш да се потопиш:
- Дигитална реклама – дигиталното присъствие на всяка марка е едно от изискванията за постигане на успех. Като графичен дизайнер, от теб ще зависи да създаваш изображенията и визиите, които да представляват компанията ти във всички нейни комуникационни канали онлайн, включително email маркетинг и платени дисплейни реклами.
- Уеб дизайн – подобно на присъствието в социалните мрежи, един бранд не може да разчита на резултати и разпознаваемост, ако няма и собствен уебсайт. Особено последните години, дигитализацията изисква от всеки бизнес да има такъв. Като уеб дизайнер, от теб ще зависи визията на фирмения уебсайт и най-вече – да изглежда добре.
- UI/UX дизайн – това е едно от най-новите направления на графичния дизайн, в които можеш да се впуснеш. В UX частта ще направляваш потребителското преживяване в сайтове, приложения, онлайн магазини и др. В UI частта ще си отговорен за всички визуални елементи, които потребителите срещат по пътя си.
Но това далеч не са всички начини, по които ще можеш да изразиш творческите си умения. Дизайнът намира приложения в анимацията, създаването на видео реклами, дори инфлуенсърите използват графики, за да правят снимките и клипчетата си по-интересни и привлекателни.
Защо си струва да си графичен дизайнер?
Освен очевидното предимство на това, че ще се занимаваш с творческа дейност, дизайнът предлага и редица други преимущества. Нека видим:
- Ще оставиш собствен почерк – всеки творец има свой стил. Независимо дали правиш корици за книги, обложки за списания или създаваш сайтове, ще можеш да оставиш трайна творческа следа в работата си.
- Дизайнерите се радват на гъвкавост и свобода – естеството на графичния дизайн ще ти позволи да работиш в агенция, в in-house отдела на компания и дори фрийланс, ако искаш да избираш сам проектите, по които работиш, или просто ако мечтаеш да не работиш в офис, а от всяка точка на света.
- Можеш да помогнеш – имаш любима марка? Искаш да застанеш зад инициатива, която те вълнува, да подкрепиш малък бизнес и да оставиш трайна следа? Можеш да го постигнеш чрез графичния дизайн и изграждането на бранд идентичност.
- Непрекъснато ще се развиваш – графичните дизайнери работят с последните технологии в графичния софтуер, така че непрекъснато ще учиш нови неща. Но освен това, ще имаш възможност да навлезеш в предизвикателни, творчески среди, в които да обменяш идеи и опит с други специалисти.
Като прибавим и високото заплащане, което графичните дизайнери получават, това е комбинация, която носи удовлетворение. А възможностите да твориш са неограничени!
Как се става графичен дизайнер?
Трябва ти много желание да се занимаваш с тази творческа и динамична професия. Всичко останало се научава. А това включва работа с цветове, палитри, типография. За да превърнеш любимото си хоби в професия, ще трябва да овладееш различни видове графичен софтуер, както за растерна, така и за векторна графика. Ако се интересуваш от графичен дизайн, вероятно знаеш, че най-популярните програми са тези на Adobe – Photoshop, Illustrator, InDesign.
Ако искаш да се занимаваш с анимация и видео, от полза ще ти бъдат софтуери като Premiere Pro и After Effects. Ще трябва да се научиш от какво се нуждае един бизнес по отношение на визиите и графичните елементи. И ако това наистина е сферата, в която искаш да се развиваш, ще изпитваш истинско удоволствие от всеки пиксел графика.
Всичко това се постига с много практика, затова и специалност „Графичен дизайн и Мултимедия“ в СофтУни БУДИТЕЛ се фокусира върху практическите умения. Но освен тях, ще развиеш и редица не-технически способности като умението да работиш в екип, да комуникираш с хората в него, да презентираш работата си, да общуваш с клиенти във връзка с техните брифове, по които ще трябва да създаваш дизайните си, и др.
Ако си творческа натура, която копнее да развива талантите си в перспективна област като графичния дизайн, разгледай възможностите и учебния план на специалността в нашата гимназия. СофтУни БУДИТЕЛ е първата частна гимназия в България, която отдава внимание на практическата подготовка в перспективни дигитални професии като тази. А ако сте родител, който иска да тласне юношата си по един вълнуващ и пълен с творчество път, който ще му осигури и добра заплата, знайте, че това е отлична възможност. Може да подадете кандидатура от ТУК.