СофтУни БУДИТЕЛ приветства осмокласниците си във въвеждащите дни преди старта на учебната година

На 3 септември, вълнуващо и с широко отворени врати, СофтУни БУДИТЕЛ посрещна новия си випуск осмокласници за специално организираните въвеждащи дни в гимназията преди началото на новата учебна година. Целта на кампанията „Код за успех: Първи дни в СофтУни БУДИТЕЛ“ е да предостави на новоприетите гимназисти възможност за плавно и успешно адаптиране към новата учебна среда, опознаване на училищната общност, ключовите за тях фигури, процеси и дейности, които ще имат важна роля в развитието им през следващите години. 
87 ученици в трите специалности на гимназията бяха топло приветствани от г-жа Олга Нинова-Траянова, директор „Образование“. С вълнение тя сподели с гимназистите, че ги очакват 5 забележителни години, в които всички заедно – ученици, учители и родители, ще работят активно за изграждането им като осъзнати, отговорни и предприемчиви личности, подготвени за успешното им включване в динамичния технологичен свят.

След официалната част младежите се запознаха с класните ръководители и съучениците си и заедно направиха опознавателен тур на обновената база на училището в Младост. В оставащите дни до старта на новата учебна година, с помощта на преподаватели и ментори, учениците ще поставят свои лични цели, които биха искали да постигнат и чиито напредък ще следят заедно през цялата година.  

За осмокласниците предстоят и вдъхновяващи, и интересни срещи с гости от Алумни клуба на гимназията. Те ще споделят своя опит и ценни съвети за възможностите за реализация на възпитаниците на училището след завършване на обучението им.  

На финала на двуседмичното въвеждане в света на СофтУни БУДИТЕЛ учениците ще пътуват и на първата си обща екскурзия до Копривщица. Програмата за осмокласници „Код за успех: Първи дни в СофтУни БУДИТЕЛ“ е неделима част от стратегията на гимназията за успешна адаптация на новоприетите ученици и изграждането на силна и сплотена училищна общност. 

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.